Wednesday, March 19, 2014

Premiedryss

Februar ble, i anledning Putins OL, erklært å være regnbuemåneden, og jeg deltok med to prosjekter i Pinneguri sin regnbuefebruar-utfordring. Vi var mange som var med og strikket i alle regnbuens farger, og i Pinneguri sin Ravelrygruppe ble det holdt avstemning og delt ut superflotte premier til de som fikk flest stemmer.

Og prosjektet som fikk flest til å trykke på love-knappen? Det var regnbuesommerfuglene til fireåringen min! Kjolen (som du kan lese mer om og se bilder av her) rakk akkurat så vidt å bli ferdigstrikket, trådfestet og vasket innen fristen, og fireåringen ble bestukket med et par bokstavkjeks for å iføre seg en fremdeles fuktig kjole for fotosession. Jeg tror noe Pinneguri sa stemmer godt: kleshengerbilder gir færre stemmer enn modellbilder, så jeg må nok takke den fine, lille modellen min som helt sikkert hanket inn en del stemmer bare på sjarmen. ;o)

Premien? En diger trehundregramshespe med Wollmeise lace, i en knallfin blålilla farge. Det er over halvannen kilometer garn, det.

IMG_1754

Og ikke nok med det, det andre bidraget mitt, lillesøster sin hjertetunika, som du kan se her, havnet på sjetteplass i avstemningen og dermed fikk jeg enda en premie – en valgfri hespe håndfarget garn fra Ninapetrina! Og hun har jammen mye fint, stikk innom nettbutikken hennes og ta en kikk. Superservice har hun også, jeg nevnte at jeg syns denne gråfargen var fin – og siden den var utsolgt tilbød hun seg å farge den opp med en gang. Garnet jeg valgte er "mellomtjukk merino", og fargen heter mørk gråstein. Deilig og mykt (og faktisk på pinnene allerede). Fireåringen syns forresten at pakken vi fikk i posten fra Ninapetrina var særdeles fascinerende, garnet var nemlig vakuumpakket (smart!). "Det e' helt aldeles flatt, mamma! Og grådig hardt! E' du sikker på at det e' garn?!"

2014-03-164

En ordentlig inspirerende og artig utfordring som resulterte i utrolig mange flotte, fargerike prosjekter – tusen takk til Pinneguri som sparket det hele i gang, og selvfølgelig: takk for alle stemmer og skryt og fine kommentarer, og to knallfine premier!

9 comments:

  1. Det blir mange metre å strikke opp da - kanskje en dum presang å få når man endelig har klart å strikke opp en hel haug med metere allerede?
    Men, glad du er fornøyd, og gratulerer med fin presang fra NinaPetrina også, jeg også liker fargene (og navnene!) veldig godt.

    ReplyDelete
  2. Flotte premier, og du verden så koselig det var med regnbuefebruar :)

    ReplyDelete
  3. Gratulerer! Skal bli spennende å se hva du strikker.

    God onsdagskveld!

    Klem

    ReplyDelete
  4. Så kjekt, og velfortjent! Gratulerer! Mange hyggelige strikketimer med der garnet. :)

    ReplyDelete
  5. Definitivt velfortjent!
    Gleder meg til å se hva du får ut av garnet. :)

    ReplyDelete
  6. Tusen takk for gode ord:) Det er klart at du skal få akkurat den fargen du ønsker deg! Ikke noe vits å drive med håndfarging om man ikke orker å farge når kunder vil ha garn;) Gleder meg storveis til å se hva du lager av nøstet:)

    ReplyDelete
  7. Så flott, så heldig du er, men jeg må bare si, skulle bare mangle, du strikker helt fantastisk, og det som imponerer meg mest er at du strikker uten mønster!! Vi er nok mange som ville kjøpt mønsteret ditt om du tok deg tid til å skrive det ned….. jeg bøyer meg i støvet, helt fantastisk, det er deg vel fortjent! Og, du, helt rett, levende modell, det er tingen, tror ikke jeg har hatt så mange kommentarer som jeg hadde på prinsen sin genser i mitt forrige innlegg…. ha en fantastisk helg hos dere og kos deg med all nytt garn! Happy Knitting!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takk! Greien er at jeg strikker i vei, og så vet man jo ikke på forhånd om resultatet blir bra, hehe! Jeg noterer i grunnen aldri mens jeg strikker, burde vel begynne med det - både for min egen del (lettere å gjenta en eventuell suksess seinere;o), og for å kunne dele oppskrifter med andre.

      Delete
  8. Den sommerfuglkjolen er bare såå nydelig! Tror jeg må strikke noen sommerfugler jeg og, for de var så søte! Og gratulerer med premiene, så artig da! Vel fortjent!

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)