Wednesday, April 30, 2014

Aprilprosjekter og maiplaner

Hvis jeg skal beskrive aprilproduksjonen med ett ord tror jeg det må bli STOR – og det desidert største prosjektet som ble ferdig denne måneden, det var restepleddet mitt. Omtrent 600 gram og rundt treogenhalv kilometer garn gikk med til pleddet, og hele greien ble strikket i løpet av tre apriluker. April ble også måneden der jeg endelig fikk min egen marius! Den ble riktignok så smått påbegynt i januar, men etter å ha grundig fortrengt den lille stemmen i hodet som først hvisket og etterhvert både maste og gnålte og BRØLTE om at genseren kom til å bli altfor diger måtte jeg til slutt innse fakta og rekke opp hele bolen og starte på nytt. Og nå er den ferdig! Og fin! (Og forhåpentligvis snart å se på en blogg nær deg!;o)

Downloads15

To store prosjekter ga uttelling på garnlagerregnskapet, hele 1535 gram har forsvunnet ut av lageret denne måneden mens 350 gram Holst supersoft har flyttet inn. Det hjelper visst på lagerslankingen å strikke med tjukkere garn enn jeg pleier, mariusgenseren sto for 670 gram.

Mai? Lilleknøttet har mye arveull, men jeg kom plutselig på at hun trenger 17.mai-antrekk! Hun må ha noe som er bæretøyvennlig (så store, lange, vide kjoler utgår) siden hun kommer til å tilbringe mesteparten av dagen i en bæredings, så jeg tenker det blir en eller annen tunika. Noe rødt, kanskje? Og så var det Den Gule Genseren, da…

7 comments:

  1. Du strikker utrolig mye fint! Og må si jeg er superimponert over at du strikket det digre teppet på bare tre uker.

    Gul genser ja, Elena Nodel har jo designet utrolig mye fint, bla. denne:
    http://www.ravelry.com/patterns/library/magical-2
    Den er skevet for tykkere garn, men str går til 14 år så det er ikke noe stort problem å finne masketall som passer.

    Måtte bare ta med denne også:
    http://www.ravelry.com/patterns/library/diplodocus

    ReplyDelete
  2. Imponerende produksjon! Ja jeg brukte e n d e l mere tid enn tre uker på mitt rillepledd... Men ferdig ble heldigvis det også:)

    Spent på den gule genseren! Ha en super strikke-mai.

    ReplyDelete
  3. Skal si du har fart på strikkepinnene! Flotte ting du har strikket -og litt av en produksjon i april, imponerende med et stort pledd på så kort tid! :-)

    ReplyDelete
  4. Her var det mye fint ja! Men blikket mitt dvelte lenge på teppe ditt, nydelig :)

    ReplyDelete
  5. Utrolig kjapp på pinnene er du!

    ReplyDelete
  6. For en imponerende produksjon. Du lager alltid så mye fint så det er en fryd å besøke bloggen din.

    ReplyDelete
  7. Restepleddet ditt var helt nydelig:)
    Kjempeimponert over produksjonen din!

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)