Tuesday, April 22, 2014

En femhundregramsspole fra Holst…

…kan brukes til mye. Og noen syns den er aller mest interessant når garnet er brukt opp (for eksempel når mammaen har strikket et digert stripeteppe og tømt opptil flere spoler for smårester).

Downloads14-001

Da blir den nemlig en aldeles perfekt kikkert. Sjørøverkikkert, til og med! Kanskje den har tilhørt kaptein Sabeltann?

Skatt i sikte!

Fireåringen måtte såklart ha med kikkerten sin på påskeeggjakt, sånn at hun kunne være heeelt sikker på å oppdage påskeegget – eller kanskje til og med få et glimt av påskeharen?

Skal vi se, kartet sier at vi skal bortover her!

Selveste påskeharen var nemlig innom hytten vår en natt i påsken, og la igjen et helt ekte skattekart! Er skatten gjemt under båten, kanskje?

Kan skatten være gjemt under båten, tro?

Og skatten ble funnet! SJOKOLADE! Fire biter, siden frøkenen er fire år. ;o) (Hun er nemlig utstyrt med en mamma som er noget restriktiv på snopefronten.) Og frøkenen var godt fornøyd – "eg fikk mer sjokolade enn eg har spist i HELE MITT LIV", jublet hun. Mmm! "Og neste år, mamma, då får eg sikkert FEM sjokolader!!"

IMG_1969

4 comments:

  1. Så herlig frøken som ser veldig fornøyd ut, vi også "jobber mot strømmen" når det gjelder snop ;)

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Hihi, hele FIRE biter! :) Så skjønn jente. Jeg synes det er helt på sin plass å holde tilbake og heller glede seg over de små ting.

    ReplyDelete
  4. Så koselig innlegg! Nydelige bilder også! Det var nok flere en sjokolade-frøkenen som gledet seg vil jeg tro.

    Og det fine været fortsetter......

    Klem fra Ingunn

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)