Tuesday, April 1, 2014

Marsprosjekter og aprilplaner

Sju prosjekter ble fullført i løpet av mars, og ungene ble de store vinnerne – som vanlig. Du kan lese mer om de ulike prosjektene i bloggarkivet for mars (og dét finner du uti margen på høyre side).

2014-03-25

Totalt strikket jeg opp 650 gram garn i mars, og lageret fikk påfyll med 400 gram – men jeg kjøpte faktisk ikke garn denne måneden, garnet som kom i hus var jeg så heldig å vinne. Til sammen har jeg brukt 1575 gram i år, mens "bare" 1150 gram har funnet en plass i lagerhyller og –skuffer, så lageret er i det minste pittelitt i minus.

Jeg erklærte for en måned siden at jeg skulle strikke kjole til fireåringen (oppdrag utført!), og genser til meg selv. Genserstrikkingen går det heller dårlig med, siden jeg blingset fullstendig på størrelsen (jeg la opp mens jeg var høygravid, og overvurderte visst egen post-gravid størrelse ganske betraktelig!) og måtte rekke opp igjen store deler av bolen. Gensermotivasjonen forsvant visst i samme slengen, men hvis jeg får litt fart på pinnene nå så kan hende den blir ferdig til påske likevel?

Så altså, strikkeplanene for april inkluderer genser til meg selv. Nytt forsøk! Dessuten vil jeg ha en jakke, kanskje en Sinnasau? Eller kanskje en helt annen? (Ikke at jeg har ambisjoner om å få jakken ferdig i løpet av april, men en liten start må jeg vel kunne klare.) Fireåringen ønsker seg "noe gult", og jeg tror bestemt at hun på (nesten) to måneder ønsker seg en ny vest.

8 comments:

  1. Koselig å følge med på bloggen din

    ReplyDelete
  2. Hehe, mødre kan som oftest lese tankene til sine barn. Så hun ønsker seg nok garantert en ny vest:) Mine barn lider av garnmangel, og nå har a mor sniket i køen... Stakkars små. De får noe i løpet av året da i hvert fall:) Dine plagg inspirerer veldig, har strikket lue etter å ha vært her inne. En veldig hyggelig blogg:)

    ReplyDelete
  3. Så mye vakkert du har laget i mars! Det har blitt lite egostrikk her også, jeg har kjøpt garn til genser til meg selv, men tror ikke jeg tørr å legge opp før høygravidmagen er borte, 20 kilo ekstra er en del... :)

    ReplyDelete
  4. Mye fint! Lykketil me ego strikking, størrelser e vanskelig :/

    ReplyDelete
  5. Jeg går også med en vaggende mage her, så veldig inspirerende å se alt hva lille tulla ønsker seg, for mine genser og jakke prosjekter til meg selv har glatt blitt parkert!

    ReplyDelete
  6. Imponert over hvor mye du strikker altså! Og så mye herlige farger! Gratulerer med minus i garnlageret!

    ReplyDelete
  7. Ahaha, mitt garnlager har i hvert fall ikke minket. Kudos til deg!
    Du må strikke umåtelig fort, så mye som du produserer, og med tynne pinner attpåtil. Wow.
    Kirsti og Kikkitull, jeg sitter også her med stor mage og drømmer om gensre, topper og singleter, men mange kilo og gravide bryster stemmer ikke med min vanlige fasong i det hele tatt. Usj. Dette er siste graviditet for min del, og da gidder jeg i hvert fall ikke strikke noe som kun kan brukes en sesong.

    ReplyDelete
  8. Du er så imponerende og like mye inspirerende med alt det fantastiske du rekker å strikke på kort tid! Happy Knitting !

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)