Monday, April 7, 2014

På vent til høsten

Jeg vant (hurra!) en hespe håndfarget garn fra Ninapetrina, og valgte meg mellomtjukk merino i en fin gråfarge. Garnet er mykt og deilig, og en hespe (100 gram, 208 meter) holder til en hals, så da ble det dét. Litt for varm til å bruke nå som det har blitt skikkelig vår (hurra!) her med både hvitveis og løvetann og tjeld og linerler og hoggorm, så halsen skal få ligge på vent til høsten.

IMG_1918

Jeg syns Downton cowl er fin, og det enkle mønsteret passer kanskje ekstra bra til håndfarget garn som gjerne har litt fargevariasjon. Oppskriften kan kjøpes på Ravelry, og den er særdeles enkel og grei og lettfattelig. Superkjapt går det også, med litt sånn halvtjukt garn på tjukke pinner. Jeg brukte samme oppskrift til denne halsen som fireåringen fikk for en måneds tid siden, den ble superpopulær hos den unge frøkenen og har vært mye i bruk allerede.

IMG_1919

Jeg strikket i vei til garnet tok slutt, det rakk til en mønsterrepetisjon mer enn i oppskriften. Stor og god hals, tror nok muligens jeg trenger et par i andre farger, også. En grønn, en i petrol, en naturhvit…

IMG_1909

11 comments:

  1. Den så varm og deilig ut, og ikke minst veldig fin.
    Så kule bilder du har tatt, det er så delig at det begynner å blomstre igjen!

    ReplyDelete
  2. Kjempe fin og litt egostrikking er aldri feil :)

    ReplyDelete
  3. Jeg elsker halser av alle slag og denne var fin både i fargen og i mønsteret :) Klem fra beth

    ReplyDelete
  4. Skikkelig fin! Kanskje jeg skulle prøve meg på en slik :-)

    ReplyDelete
  5. Den var flott, halser er kjekke å strikke og gøy å bruke også! Herlig å komme hjem til våren! Ha en fin uke hos deg!

    ReplyDelete
  6. Ååååå for ein fin hals ! Den likte eg !!!
    Dumt eg ikkje er god på engelske oppskrifter.

    ReplyDelete
  7. Denne var flott :) Skjønner godt du ønsker deg den i mange forskjellige farger!

    ReplyDelete
  8. Det blir kaldt igjen, vær sikker! Nydelig hals! Jeg strikker gjerne flere når jeg først er i gang. Alltid kjekt med påfyll i gavekassa også.

    Klem

    ReplyDelete
  9. Så fin hals! Den ser skikkelig myk og varm ut. Blir nok god å finne når det igjen blir høst og vinter, ja :)

    ReplyDelete
  10. Så utrolig fin! Kjekt å ha noe å glede seg over når høsten kommer:)

    ReplyDelete
  11. Kjempe flott. Det blir nok en deilig hals på litt kalde dager.

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)