Wednesday, April 9, 2014

Påskeklar!

Du store alpakka delte oppskrift på eggeluer (!) og la bildene ut på facebook – og når påskeeggluene dukket opp i facebookfeeden min ble fristelsen såklart for stor, et par-tre-fire stykker måtte på pinnene. Jeg mener, alle trenger vel luer til påskefrokosteggene sine? Nei? Men de var søte, i hvertfall.

IMG_1948

4 eggeluer, strikket i diverse tynn totrådsull. Det gikk med sånn omtrent toogethalvt gram til hver lue, inkludert dusk – svimlende ti gram (ca 60 meter) tilsammen, altså! Ikke akkurat noe garnsluk, hvis jeg skulle strikket påskeeggluer av hele totrådslageret mitt tipper jeg at jeg kunne dekket eggeluebehovene til hele landet og halve nabolandet. Minst. ;o) Oppskriften finner du her.

IMG_1953

Eggeglassene er fra Figgjo flint, jeg samler på de mange forskjellige mønstervariantene som fins (og ønsker meg alltid flere, så hvis du tilfeldigvis vet om et enslig Figgjoeggeglass på leting etter et godt hjem…).

Påskehønen Herborg strikket jeg i forfjor, den kan du lese mer om her.

11 comments:

  1. Så koselige eggeluer du har strikket - og de passer perfekt til eggeglassene også!!!

    ReplyDelete
  2. Fiiiiine. Selv om dette er en strikkeblogg så skulle jeg ønske du kunne vise litt mer av dine Figgjo skatter….kanskje på Insta??

    ReplyDelete
  3. Åh, så søte! Nå kan påsken bare komme:)

    ReplyDelete
  4. Så fine eggeluer, og veldig fine farger. Sånne fikk jammen jeg også lyst på. Men det blir nok ikke i år, for nå har jeg plutselig funnet ut at jeg skal strikke bunad til veslefrøkena til 17.mai. Og da må det nok nistrikkes, for det er jo bare en drøy måned igjen. Men lagrer meg ideen bak øret, så får vi se til neste år. Eggeglassene dine var forøvrig knallfint de også!

    ReplyDelete
  5. En herlig gjeng, både høna og eggeluene!! :-)

    ReplyDelete
  6. Så skjønne. Veldig fine farger du har brukt på luene. Bittelitt sjalu på de stilige eggeglassene dine.

    ReplyDelete
  7. De ble så søte at jeg tenker jeg tenker jeg må lage noen selv! :-)
    Kos deg med påske og påskeegg!

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)