Sunday, May 25, 2014

Sukkersøtt

Allerede mens jeg hadde den lilla versjonen av Lillies top på pinnene innså jeg at jeg nok ble helt nødt til å strikke en til, i garn der mønsteret kommer enda bedre fram. Den lilla ble fin, den, men mønsteret fortjener å vises enda bedre, og da er garn som for eksempel Drops baby merino (som jeg valgte denne gangen) ganske så ideelt: tråden er rund og jevn og veldig lite hårete og rufsete. Dermed blir maskene tydelige og definerte. Den lyse fargen bidrar også til at flette- og hullmønsteret vises ekstra godt.

1-lilliestop

Oppskriften er fra Babystrik på pinde 3, av danske Lene Holme Samsøe. Heftet burde være kjent for de fleste som følger litegranne med på strikkeblogger og i resten av internettstrikkeverden, det inneholder blant annet oppskriften på babyutgaven av Bella (som jeg har strikket i både genser- og jakkevariant, og jammen har jeg ikke enda en Bella på pinnene nå). Mye fint, og absolutt verd de hundreogfemti kronene heftet koster.

1-IMG_2206-001

Garnet er altså Drops baby merino (som er på salg ut mai måned, Drops har –35% på alt ullgarn), jeg brukte litt under to nøster til størrelse 6-12 måneder. Lilla prikkeknapper lyser opp i det grå. Litt stor enda, men kjekk å ha om et par måneder – først som kort kjole og tunika, og så etterhvert som vest.

1-IMG_2208-002

12 comments:

  1. Denne likte jeg! Må visst få kjøpt det strikkeheftet :)

    ReplyDelete
  2. Fin vest/tunika ja, mønsteret kom virkelig til sin rett. Utrolig hvor mye knappene betyr og. Lurer på om man kan kalle det for en guttevest hvis den får andre knapper... (angrer en smule på at jeg ikke ville vite om mini i magen er gutt eller jente).

    ReplyDelete
  3. Nydelig, rett og slett! Fint at mønsteret vises så godt!

    Klem

    ReplyDelete
  4. Hmmm - må visst strikke denne om igjen i et slikt garn jeg og :) Kjempefint når hele mønsteret kommer til sin rett :)

    ReplyDelete
  5. Så fin den var i grå, jeg også planlegger en til i baby merino, den vi har nå i det garnet har vi brukt fra 4- 5 mnd og bruker den enda nå som snart 14mnd! Virkelig et plagg å vokse med ! :-)

    ReplyDelete
  6. Kjempesøt! Er så enig med deg i at det flotte mønsteret fortjener et garn som viser det"skikkelig" fram!
    Ønsker deg en fin uke!

    ReplyDelete
  7. Kjempefin, likte spesielt knappene i lilla :) Er så mye fint i det heftet, men har likevel ikke skaffet meg det enda... Kanskje tuden snart er inne.

    ReplyDelete
  8. Den ble kjempefin! Baby Merino passer så bra til fletter.
    Og så fint med den syrinen på bildet, man skulle nesten tro genseren var strikket for å passe til syrinen ;)

    ReplyDelete
  9. Nydelig! Helt perfekt med de lilla knappene:)

    ReplyDelete
  10. Å så skjønn! ;) NÅ vet jeg hva jeg skal strikke som barselgave til ei lita prinsesse som kommer i august! :)
    Ha en herlig dag :)

    ReplyDelete
  11. Nydelig vest! Så fint med de søte knappene! :)

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)