Sunday, June 15, 2014

Hallaien Hey'di

Vi kjenner en ku (!) ved navn Hey'di, og siden Hey'di har en forkjærlighet for snasne hatter og liker å pynte seg, så tenkte vi at hun nok kunne trenge et sjal også.

1-IMG_2447

Fireåringen og Hey'di er gode venner, og frøkenen på fire pleier å rusle til melkerampen og bytte hatt på Hey'di rett som det er – ungen jublet lykkelig en regnværsmorgen (mens vi andre furtet litt over at godværet tok en pause): "Hurra, då kan vi ta sydvest på Hey'di!!!"

1-IMG_2445

Oppskriften er Gaenor, som fås kjøpt på Ravelry, men jeg har trikset litt her og der, jeg øker (og feller) halvparten så ofte som i oppskriften for å få et smalere, mer skjerfete sjal. Sjalet er designet av Corrina Ferguson, som har laget mange sjal av typen som strikkes sidelengs – et designertips om du liker denslags. Veldig grei måte å strikke sjal på dersom du har begrenset med garn, bare å strikke i vei til (nesten) halvparten av garnet er brukt opp, før du begynner å felle. 

6-2014-06-15

Jeg er litt usikker på om Hey'di har vett til å sette tilstrekkelig pris på fancy sjalgarn, så sjalet hennes er strikket i babyull av ukjent merke, et magebåndløst nøste gravd opp fra langt nedi dypet av garnlageret mitt. Hele nøstet røk med.

Et sjal. Til en ku. Muligens årets merkeligste strikkeprosjekt?

7 comments:

  1. Heldige sjarmør ku med flott sjal.
    Og må si jentungen har ei litt spesiell " kjæledegge" tror få har noe liknende !

    ReplyDelete
  2. Åh, jeg ler.. herlig historie!

    ReplyDelete
  3. Kyr trenger vel også varme?? Hehe :)

    ReplyDelete
  4. For en utrolig fin blogg du har! Så mange fine prosjekter - og tror vi deler smak - jeg har funnet masse inspirasjon når jeg har bladd meg gjennom :-)

    ReplyDelete
  5. Tror hun føler seg riktig fin i nytt rødt sjal jeg. ;)

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)