Monday, June 2, 2014

Maiprosjekter og juniplaner

Mai ble visst måneden for "plagg til overkroppen", og igjen var det ungene som vant, de stakk av med alt jeg fikk av pinnene denne måneden. Rettferdig fordeling de to imellom, med to plagg til hun på fire år og to til hun på (nesten) fire måneder.

6-Downloads17

Mai ble også måneden for årets første (og forhåpentligvis største) garnsmell. Dropssalg. Trenger jeg si mer? Garnstudio hadde, som de pleier i mai, salg på alle ullgarnene sine. –35% på tjueseks forskjellige ullgarn, da er det fort gjort å handle litegranne mer enn man strengt tatt hadde planer om. Eller mye mer. Har jeg hørt. *host* Fasit ble 2750 gram garn inn, og bare 450 gram ut i løpet av mai. Dermed er den finfine statistikken fra årets fire første måneder godt og grundig ødelagt, totalen er på 4250 gram inn og 3560 gram ut. Skjerpings!

I løpet av mai passerte bloggen 444 444 besøkende, og blant de som stakk innom denne måneden var det usedvanlig mange fra Island og Polen (hæ & cześć til dere!), faktisk kunne bloggstatistikken fortelle at det var godt over to hundre islendinger innom en av dagene. Morsomt! (Jeg lurer forresten litt på hva utenlandske lesere tenker dersom de kjører bloggen min gjennom google translate, for oversetterprogrammet har tydeligvis en helt egen og noget spesiell oppfatning av bloggnavnet mitt. ;o)

Strikkeplaner for juni? Tunikahaugen til fireåringen trenger litt påfyll før høsten, og jeg vil fremdeles ha en tynn ulljakke. Luer er greie sommerprosjekter, så jeg tenker at den lille bunken med Tallinnluer som jeg har strikket til Juleflyet skal bli større i løpet av måneden.

5 comments:

  1. Så mye vakkert du strikka i mai :) Takket være deg så får en baby som snart kommer til verden en nydelig vest. Kunne ikke la være å strikke den når jeg så hvor nydelig den var med de prikkete knappene :) OG siden det var Drops sitt garn, jada, det er ikke bare du som har kjøpt litt for mye ;) Så kjøpte jeg ikke bare til den vesten, men også til Bella tunika :)

    Så morro med så mange besøk! :) Gratulerer :)
    Det er virkelig gøy når man får besøk fra andre land og verdensdeler :)

    Håper du får en herlig dag :)

    ReplyDelete
  2. Du har no fått til noen flotte prosjekter i alle fall! Kjenner litt sånn forelska-kribling i magen når jeg ser både Bella kjole og jakke. Det mønsteret er så nydelig!
    Og litt av en garnsmell du har gått på:D Kanskje du har lyst til å vise frem noe av det du har kjøpt?

    ReplyDelete
  3. Deilige kjoler du har strikkt i mai og så søte barnabilder du viser, tusen takk.
    Jeg fikk til oss salg-garnet fra Drops også - naturlig jeg måtte kjøpe :-) til tross for at - garn ligger mye her i stuben.
    Men jeg har så mye prosjekte også. Nest jeg vil doppelstrikk.... ahhh
    Gratulerer deg med mange bloggbesøk. Jeg lærer norsk med lese og skrive i blogg... veldig fint og jeg har masse glad.
    Det blir spennende hva du strikker for juni. Glad for meg å se.
    Ha en fin uke med hyggelige soldager. Hilsen til deg fra Viola.

    ReplyDelete
  4. Det er vist min "skyld" du fik så mange besök fra Island, fordi jeg linkede på dit blog fra min strikkeblogs facebookside. I Island snakker de allerfleste "blandinavisk", så det er ikke et stort problem at lese norsk.
    Meget fint blog!

    ReplyDelete
  5. Uff ja, jeg gikk også på en garnsmell............ Men bare tenk hvor mye fint vi skal strikke :D

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)