Monday, June 30, 2014

Strikk til juleflyet - og vinn!

Juleflyet er en hjelpeaksjon som startet i 1987. Hvert år i desember sendes et fly (pluss noen trailere) med klær og andre nødvendigheter til noen av Europas fattigste. Juleflyet skal til Tallinn i desember 2014, til ungene på barnehjemmet Peeteli, samt fattige i bydelen Kopli. Jeg organiserer "Strikk til juleflyet", som er en aksjon i aksjonen. Alle bloggpostene jeg skriver om aksjonen finner du samlet under merkelappen "Juleflyet", her – og en oppsummeringsside med info om Strikk til juleflyet finner du her.

Hillesvåg ullvarefabrikk vil være med og bidra – og de sponser med en knallfin premie til en av dere som sender inn strikkeplagg! Hurra! Jeg trekker en vinner blant de som sender inn strikkeplagg til meg (jeg samler opp, sorterer og leverer videre), og vinneren får en flott garnpakke – nemlig det store, gode pelsullpleddet i valgfri farge! Pakken inneholder oppskrift + garn til et pledd ca størrelse 127 x 200 cm, og har en verdi på over 700 kroner. Du kan lese mer om garnpakken på Hillesvåg sine nettsider, her. 

Pelsullen er myk og deilig og fins i mange flotte farger, noen av dem ser du på bildet under, som jeg knipset en gang jeg var innom fabrikkutsalget i Hillesvågen. Les mer om pelsullen og se alle fargene garnet fins i, på Hillesvåg sine nettsider.

1-pelsull

Et innsendt plagg (et sokkepar, en lue, en genser osv) gir et lodd, tre plagg gir tre lodd, fjorten innsendte plagg gir fjorten lodd – og så videre. Fristen for innsending blir i slutten av november, så vi har fremdeles god tid til å strikke.

8 comments:

  1. Supert tiltak! Og en veldig spennende premie! :)
    Må se om ikke jeg kan få strikket noe jeg også. :)

    ReplyDelete
  2. Så prisverdig! Dette må jeg skrive meg bak øret. Vi kan vel alle avse strikkeplagg til noen som fryser

    Fortsatt god sommer!

    klem

    ReplyDelete
  3. Oj, dette må jeg prøve å delta i. Kan det være hvilke str. som helst?

    ReplyDelete
  4. En veldig fin støtteaksjon. Fantastisk at du hjelper.
    Jeg strikker gjerne en gave også :-)))
    Ha fine sommerdager... nå.... hilsen til deg og
    klem fra Viola.

    ReplyDelete
  5. Så gøy med premiering.

    Er det noe spesielt man ønsker av strikk? Jeg har luer, votter, sjal etc.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beklager seint svar, jeg er internettløs :)

      Alt som varmer! Både luer, votter og sjal er finfint. Jeg har laget en infoside med litt mer praktisk info, den ligger under "strikk til juleflyet", link øverst her, rett under bloggnavnet mitt. :)

      Delete
  6. Er det fremdeles mulig å delta her?