Wednesday, July 2, 2014

Juniprosjekter og juliplaner

Juniproduksjonen ble ganske så variert, mest til ungene (som vanlig), og dessuten et par luer til Juleflyet (du finner mer om juleflyaksjonen her) og et sjal til en ku (!). Månedens fellesnevner tror jeg må bli farger, jeg strikket to regnbueprosjekter og ellers gikk det visst i rødt og blått.

1-2014-06-012

En ugle (av diverse frukt) og en kanin (av pannekake, frukt og bær) fikk lov til å bli med på bildet over – jeg syns det er artig å leke litt med maten innimellom, til stor fornøyelse for fireåringen – selv om hun av og til blir litt usikker på om maten faktisk skal spises: "mamma, e' du HELT sikkar på at denne uglen har lyst til å bli spist?" (Litt mat og mye strikk havner på instagram, søker du på hashtagen diplostrikk vil jeg tro du finner meg.)

Jeg har ikke kjøpt garn i det hele tatt i juni, skulle vel egentlig bare mangle etter kjempesmellen i mai. 770 gram forsvant ut av lageret, og en kjapp oppsummering viser at jeg dermed er imponerende åtti gram i minus i 2014 når halve året er gått. Garnlageret mitt er altså hele halvannet nøste mindre nå enn ved nyttår, og dét til tross for at jeg har strikket opp over femten kilometer garn. Et eller annet ser ut til å ha slått feil her.

Planer for juli? Spørs vel hvor mye strikking det blir i sommervarmen (som vi selvfølgelig får!), men en genser til fireåringen er på pinnene. En bukse til minstefrøken er neste prosjekt ut, noen flere luer til Juleflyet satser jeg også på at det blir. Dessuten har Pinneguri/Ann Myhre sluppet et nytt barnejakkemønster som frister veldig (her har hun skrevet om den på bloggen sin), og så kunne jeg tenke meg å strikke en tunika til fireåringen. Og så var det den der jakken til meg, den som har blitt nevnt et par hundre ganger og fremdeles bare er på planleggingsstadiet, kanskje etterhvert på tide å starte på den? Ambisjonene i orden, ja – om jeg får startet på halvparten og fullført et par-tre prosjekter skal jeg si meg godt fornøyd.

God sommer til deg!

1-is

3 comments:

  1. Så mye fint du har fått strikket i juni! Og 1,5 garnnøste i minus er no bedre enn 1,5 i pluss!

    ReplyDelete
  2. Så nydelige matbilder (eller hva det kan kalles) du har laget. Fristende! Jeg skjønner godt at hun er litt i tvil om de er til å spises eller ikke.
    Ambisjonene og lysten til å strikke både det ene og det andre kjenner jeg godt til. Her har det ikke klirret så mye i pinnene i det siste, langt fra så mye som hos deg. Imponerende hva du har fått til på så kort tid.

    ReplyDelete
  3. Så mye flott du har strikka i juni! :) Er litt morsomt det du gjør hver måned, kunne tenke meg å gjøre det samme selv. Men da blir jeg vel såå skuffa over meg selv mange måneder... Hehe er ekspert på å starte på mange prosjekter, og så får jeg ett ras innimellom å strikker alt ferdig ;)
    Jakka til Pinneguri er lekker!! Har kjøpt oppskriften, men har (tro det eller ei) klart å ikke legge opp ennå ;)
    Har Uglegenseren Reidar på pinnene, og den har jeg lyst til å ha ferdig først.. Les: Har lyst, ikke må ;)

    Håper du får en herlig juli :)

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)