Tuesday, July 29, 2014

Kosebukse til knøttet

Malsen og mor – Unni etterlyste teststrikkere til Onkel Malsens kosebukse, og jeg meldte meg ivrig til tjeneste – jeg strikker mer enn gjerne med Malsen og mor sin Shetland soft, og ullbukse kunne minstefrøken uansett trenge.

1-IMG_2649

Jeg hadde lyst til å strikke bukse i to farger, og valgte meg ut lilla og grått (ingen store overraskelser der!). Tror buksen kunne blitt veldig fin med striper også – kanskje striper i to farger (muligens to nyanser av samme farge?), og så en kontrastfarge på bærestykket og på kanten nederst? Hm, kanskje jeg må strikke en til? Tror faktisk jeg må det.

1-malsenbukse

Jeg strikket størrelse 6-9 måneder, og lilleknøttet på fem måneder har god plass foreløbig, selv om hun er lang og ganske godt polstret. Buksen har mye vidde, så det er god plass til bleierompen.

1-malsen og mor

Shetland soft blir mykt og fint etter en vask eller to, og plagget blir tynt og lett og deilig, jeg brukte ca 90 gram garn til buksen.

1-IMG_2651

På instagram har jeg fått en del spørsmål om fargene jeg har brukt – den lilla heter klematis (og er enda finere i virkeligheten, meleringen kommer ikke så godt fram på bilder) og den lysegrå heter sølv.

1-IMG_2655

Selebuksen strikkes ovenfra og ned, og den er helt monteringsfri – sånt kan man like. Enkel og grei oppskrift, som anbefales!

6 comments:

  1. Nydelig bukse, modell OG valg av bakgrunn - rene kinderegget! Passformen på buksa ser god ut.

    ReplyDelete
  2. Den ble superfin med en liten modell inni - og fargekombinasjonen var særdeles vellykket. Tusen takk for teststrikking - det blir en bedre versjon av mønsteret når smårusket blir plukket bort.

    ReplyDelete
  3. Den buksen så utrolig herlig ut :-) virkelig myk og god! Likte veldig godt det lilla mot det grå :-)

    ReplyDelete
  4. For en herlig ullklump :-) de vokser så fort!!

    ReplyDelete
  5. Kjempe fin bukse. Likte godt fargevalget ditt. Har strikket en slik jeg også og jeg lurte inn litt stjernemønster i min. Kjempe skjønn modell du har også.

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)