Monday, July 14, 2014

Restestriper

De første pakkene med plagg til Juleflyet har allerede kommet fram til meg, veldig veldig kjekt! Like spennende hver gang jeg får pakkelapp, det er så artig å se alt det flotte dere strikker! 

Ja, for du husker Juleflyaksjonen, og oppfordringen min om å bli med på å fylle juleflyet med strikkeplagg i ull? (Hvordan kan vi glemme det, tenker du gjerne nå – sånn som du maser! ;o) Fremdeles lenge til flyet tar av i retning Tallinn, det skjer i starten av desember, men for en gangs skyld er jeg nokså tidlig ute, jeg hadde som mål å strikke minst et Juleflyplagg i måneden, og det har jeg faktisk klart.

1-IMG_2591

Jeg har vært i garnlageret og plukket et par enslige nøster og litt smårester med babyull, og strikket enkle luer med striper. Perfekt innimellomstrikk når man egentlig sysler med større prosjekter og trenger noe lite og lett å strikke på, noe som kan tas med overalt og som blir kjapt ferdig sånn at man faktisk ser resultater av pinneviftingen. Og siden jeg fremdeles strikker mye stående, med minstefrøken sovende i en bæredings (som regel meitai med sjalstropper, en eye2eye, for eventuelle spesielt interesserte), så er det greit med prosjekter som er små og lette.

1-IMG_2588

Disse luene er strikket i Dale babyull. Luene er i barnestørrelse, og disse tre veier til sammen 90 gram. Jeg merker luene mine med ca-størrelse og fiberinnhold (100% superwashbehandlet ull) før jeg leverer dem videre til Juleflyaksjonen.

Les mer om Juleflyaksjonen og min aksjon-i-aksjonen, Strikk til juleflyet, her – jeg blir veldig glad om enda flere blir med på å strikke og fylle flyet med ull!

1-IMG_2584

3 comments:

  1. Mye fint en kan lage av rester! Luene vil nok komme godt med til små hoder når det blir kjølige dager.
    Jeg vil gjerne bidra bitte litt til juleaksjonen. Har noen ting ferdige, men håper å få strikka litt mere før det sendes avgårde. Helt greit at du kommer med påminnelser :-)
    Hilsen Oddbjørg

    ReplyDelete
  2. Lekre luer og fint tiltak! Bare minn oss på. Har skrevet det "bak øret", men det er så fort å glemme.

    Sommerklem fra Ingunn

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)