Sunday, August 31, 2014

Prikk, prikk, prikk…

Frøkenen på fire snoket litt rundt i garnlageret mitt, og fant seg et lilla nøste som hun veldig gjerne ville at jeg skulle strikke noe av. Og siden garnet var Drops baby merino (dét pluss Drops merino extra fine er de eneste garnene fireåringen godtar til luer, hun er ullpyse fra halsen og opp) og siden ungen helt klart ikke trenger flere luer, så ble det lue. Prikker er fint, veldig fint til og med, så dermed ble det en ny prikkelue til samlingen (hun har en grå og en rød fra før, de to forrige er strikket med litt lavere prikkefrekvens).

1-IMG_2709

Jeg har fått en del spørsmål om oppskrift på disse luene, så jeg tenker å prøve på å skrive ned en slags framgangsmåte og dele her på bloggen, hvis det er interessant for flere.

1-IMG_2714

Til sammen forsvant et knapt nøste Drops baby merino ut av lageret. Fremdeles litt å ta av, da.

8 comments:

  1. Jatakk, veldig jatakk :-) Vil gjerne ha oppskrift. Hva er forskjellen på Merino ekstra Fine og Baby Merino, sånn forresten?
    Hilsen Jofrid

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oppskrift kommer! :) Merino ekstra fine er noe tjukkere (ca 100 meter/50 gram, mens babymerinoen er 175 meter/50 gram), ellers er de like.

      Delete
  2. Ja oppskrift hadde vært kjekt, har noen 4 åringer som trenger luegaver :-) veldig fin lillafarge .

    ReplyDelete
  3. Jaaaa, jeg er veldig interessert i "en slags fremgangsmåte" :-) Supersøt lue, en slik tror jeg nok 5-åringen min kunne tenkt seg også!

    ReplyDelete
  4. Lekker lue til "Snokefrøken"! Så herlig det må være å kunne oppfylle et slikt greit ønske! Jeg tar også gjerne imot oppskrift. Små frøkener trenger mange luer, må vite, og det er absolutt på sin plass med ei lilla med prikker

    synes Ingunn

    ReplyDelete
  5. Vil gjerne ha oppskriften på denne ja :D

    ReplyDelete
  6. Lekker! :) Sier ikke nei til oppskriften på denne :)
    Er jo det søteste med prikker! :)

    Kos deg ikveld :)

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)