Monday, September 1, 2014

Augustprosjekter og septemberplaner

Planen for august var å fullføre mange av de ørten prosjektene jeg startet på i juli, og det klarte jeg jo …på ingen måte. Bare ett juliprosjekt ble ferdig i august, nemlig "bløde blade"-kjolen til fireåringen. Jeg klarte visst å starte på en hel del nye prosjekter i august også, og et par-tre stykker av dem ble til og med ferdige! (En dyd av nødvendighet, siden jeg etterhvert begynte å mangle pinner¨å starte nye prosjekter på. Og jeg har temmelig mange pinner.)

Månedens desidert største prosjekt både i tidsbruk og omfang og garnforbruk, det var regnbuestripeteppet. Ellers ble det mest småstrikk på tusen forskjellige prosjekter.

9-Downloads21

Teppet ga god uttelling på garnlagerregnskapet, og til sammen forsvant 1235 gram ut i løpet av august. Ikke et eneste lite nøste ble kjøpt denne måneden, skulderklapp til meg! Det betyr at årstotalen viser 6265 ut og 6500 inn, jeg jobber meg sakte men sikkert ned igjen mot null. Et par-tre stripetepper til nå, så begynner det å hjelpe!

Jeg var nokså bloggelei i sommer, og hadde egentlig planer om en bloggpause, men den ser visst ut til å ha blitt særdeles kort. Statistikkdingsene forteller at bloggen kommer til å passere en halv million besøk i løpet av den neste uken, det var jammen et stort, fint tall! Kanskje man burde feire og markere og lage rabalder på et vis?

Strikkeplanene for september må være å få frigjort en del strikkepinner. Dessuten skal jeg strikke votter, uten å ane hvordan de blir seende ut - jeg har nemlig meldt meg på vottemysteriet til Torirot, og er klar for første clue som kommer i dag. Og ja, så har jeg lovet fireåringen en ny kjole, som erstatning for den som viste seg å ikke tåle sekstigradersvask… (mer om det kunne du lese på bloggens facebookside, og på instagram). Ja, og så var det den der jakken til meg selv, den som jeg har snakket om siden sist vinter og som fremdeles bare er på planleggingsstadiet.

2 comments:

  1. Imponerende nedstrikking av garnlager du holder på med. Og teppene blir jo så fine!! Jeg burde også følge den linja, men ender opp med mer på lager hele tiden...

    ReplyDelete
  2. Det er så mye gladfarver å se i bloggen din. Gratulerer med jubileet

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)