Sunday, October 19, 2014

Dilla på lilla

I sommer strikket jeg en lysegrå kjole til fireåringen, en kjole som allerede har rukket å bli en skikkelig favoritt, for fireåringen syns den er kjempefin (og moren syns det er veldig greit at fargen passer til alt ungen har av ulltrøyer og ullstrømpiker). Etter at "noen" presterte å vaske denne hjertekjolen på seksti grader var det vel bare rett og rimelig at fireåringen fikk plaster på såret og påfyll i kjoleskuffene, og hun ønsket seg enda en Bløde blade. I lilla, såklart.

4-IMG_2879

Denne er, i likhet med den forrige, strikket i Holst supersoft. Jeg strikker med tynnere garn og en litt annen strikkefasthet enn i oppskriften, så jeg brukte masketall til en størrelse større enn jeg egentlig var ute etter. Garnforbruk ganske nøyaktig hundre gram.

6-Downloads25-001

Bløde blade er designet av Lene Holme Samsøe, og oppskriften finner du i heftet som heter Børnestrik på pinde 3½ – 4.

9 comments:

  1. Så dumt at kjolen endte på 60 grader. Men erstatningen ble jo kjempefin da! :)

    ReplyDelete
  2. Nydelig erstatning selv om hun godt kunne hatt to av denne herligheten :)

    ReplyDelete
  3. Bløde Blade gjør seg i lilla også den!:) Kjempefin! Synd med den som ble kokt, men heldigvis kan man strikke flere;)

    ReplyDelete
  4. Men den lille fireåringen er så sød så sød!! Og kjolen er så fin og enkel og perfekt til både pigen og vejret :-)

    ReplyDelete
  5. Kjempefin kjole på nydelig jente :)

    ReplyDelete
  6. Så søt! Har Bløde Blade på min liste over prosjekter jeg har lyst til å strikke også, og den rykket vel et hakk fram på lista nå ;)

    ReplyDelete
  7. Så skjønn hun er :-) kjempe fin kjole :-)

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)