Wednesday, October 1, 2014

Septemberprosjekter og oktoberplaner

Planen for september var å frigjøre noen strikkepinner, jeg skulle gjøre ferdig en del av prosjektene jeg hadde på pinnene (og i tillegg helst ikke starte på så fryktelig mye nytt). Det er vel ikke stort annet å si enn at dét gikk heller dårlig. Trivelig & surrehue fikk med seg mange på UFOseptember, jeg tror jeg må satse på UFOktober, å rydde litt opp i UFO-haugen og gjøre ferdig en del ufullendte blir faktisk en dyd av nødvendighet i nærmeste framtid. (Hvis jeg ikke skal gå til innkjøp av flere pinner, da. Kanskje jeg skal det?)

6-Downloads24

Noe fikk jeg da fullført, og fireåringen ble den heldige (og storfornøyde!) mottageren av alt jeg fikk av pinnene. Og hurra: september ble måneden der jeg for aller første gang klippet i strikketøyet mitt. Med vilje! Gøy var det også, snart er jeg klar for å gjøre det en gang til – og siden koftefeberen som har rammet store deler av landet ser ut til å spre seg hitover (Jeg vil ha en Veme! Og en Fana! Og en Loppa! Og en…) skal det vel ikke utelukkes at jeg etterhvert går løs på enda flere plagg med saks. 

I september rundet bloggen en halv million besøk, jeg fikk gi bort både Strikk meir til nøstebarn og Islandsk strikk, og jammen har jeg ikke enda en utlodning gående. Hvis du har lyst til å vinne Strikk til mamma og mini så må du legge igjen en kommentar her, jeg trekker en vinner 3. oktober.

Garnlageret, det gikk i null denne måneden. En halvkilo latvisk ull inn, og ganske nøyaktig 490 gram ut.

Så altså: plan for oktober. Gjøre ferdig minst… fem? seks? sju? av de prosjektene jeg allerede har på pinnene. UFOktober! Har du for mye på pinnene? Bli gjerne med på pinnefrigjøring, støttegrupper er kjekt! Dessuten skal jeg få ut den prikkelueoppskriften jeg har lovet å dele, den kommer, må bare spore opp ledige pinner sånn at jeg kan teststrikke egne notater!;o)

6 comments:

  1. Pinnefrigjøring, jo takk! Det trengs her også, gitt! Selv om jeg bare har lyst til å starte på masse masse nytt, særlig etter at den nye nøstebarn-boka fra deg kom i hus! Så mange nye fine modeller! Tusen hjertelig takk!

    Heldige 4-åring som nesten er ny fra topp til tå før høsten setter inn for fullt. Nydelige plagg. Og jammen ser hun fornøyd ut også!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Så boken er kommet fram, ja - så bra! Håper du får mye glede av den, da. :D

      Delete
  2. Replies
    1. Ja! Ble så betatt av denne: http://www.ravelry.com/projects/Lillepote/veme-jacket - oppskriften ligger i koftegruppen på facebook.

      Delete
  3. Ja takk begge deler! =) Må få altfor mange ting av pinnene, men endte og opp med å kjøpe nye pinner... Skyldte på alle julegavene som jo må produseres! Inger

    ReplyDelete
  4. Fine plagg du tryllet frem i september og jeg gleder meg til å se alt du gjør ferdig i oktober. Takk for inspirasjonen.:)

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)