Tuesday, October 7, 2014

Strikk i bruk

Mange av plaggene jeg har strikket til hun lille har ligget til modning i skuffer og skap en stund før de ble tatt i bruk. De har (for det meste) blitt vist fram på bloggen, pent dandert på kleshengere, gjerder, strender og diverse buskvekster, men det er jo mye kjekkere å se hvordan klærne tar seg ut på ungen, ikke sant?

Derfor et aldri så lite bilderas, med strikk i bruk!

Regnbuedress, basert på oppskriften fra Strikk til nøstebarn. Du kan lese (mye) mer om dressen her. Veldig, veldig fornøyd med denne dressen, fargene er så fine og passformen er god.

1-bilde 4

Dressen, igjen – sammen med rilleteppe (også fra nøstebarn), pluss lue og sokker. Teppet brukes hele tiden, og luen er en klar favoritt i luehaugen vår. Jeg må huske å lage en til, i neste størrelse – og da skal jeg gjenta suksessen med forsiktig toving, denne er supermyk og deilig og varm.

1-bilde 3 (6)

Samme lue, her på bæretur, to sekunder før frøkenen sovnet. (Meitaien jeg bærer i her er Kleinsmekker Louie, den er så fin!)

1-bilde 1 (11)

Lillies top, designet av Lene Holme Samsøe. Den har i grunnen ikke blitt så mye brukt enda, det er sjelden ungen får vest på seg, men kanskje når det blir enda litt kjøligere ute? Blogget her. Teppet minifrøken ligger på ble strikket til storesøsteren, oppskriften fins i Myk start, og heter Bestemorteppe. Det ble strikket før jeg begynte å blogge, men takket være Ravelry vet jeg at jeg brukte 180 gram New Zealand lammeuld.

1-bilde 3

Til slutt Bella,  også den av Lene Holme Samsøe. Jeg har strikket noen Bellaer etterhvert, storesøster har fått både genser og kjole. Søt liten jakke som vi bruker mye.

1-bilde 2 (3)

1-bellajakke

10 comments:

  1. Så mye fint i ull. Ulldressen er et deilig plagg til de små.

    ReplyDelete
  2. Jeg er helt enig med deg, det er absolutt kjekkest å se ull i bruk :-) kjekt at du viser det fram på lille snuppa selv om du allerede har blogget ullplaggene før! Jentene dine har jo så mye fint :-)

    ReplyDelete
  3. Så mange fine bilder! Det er artigere å se barneklær med en nydelig unge inni ;)

    Ha en fin kveld!

    ReplyDelete
  4. Så utrolig mye fint! Veldig fint å se det i bruk :)

    ReplyDelete
  5. Ok nå ble jeg litt sær her men har du også ullgulvteppe? hehe ser dere har samme mønster på det som ser ut som gulvteppe som hun ligger på? ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe! Hun ligger på et gulvteppe ja, ull såklart! ;)

      Delete
  6. Er da total vild med den regnbuefarvet heldragt super lækker.

    ReplyDelete
  7. Veldig kjekt å se ull i bruk! Flotte plagg og barn!

    ReplyDelete
  8. Heldig baby som kan bruke så mye fine strikkeklær :-)

    ReplyDelete
  9. Ja, dette var fint å se! Lekker dress som er så fin til den vesle tulla! Det er tid for ull igjen. Kjekt for oss som strikker. Jeg holder på med heldress til barnebarn Martinus på fem måneder.

    klem fra Ingunn

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)