Thursday, October 23, 2014

Vinn: Selbu strikkebok

Juritzen forlag sto bak megasuksessen med Mariusstrikkeboken, og nå har de nettopp kommet med en oppfølger: Selbu strikkebok. Jeg får dele ut et eksemplar til en av dere, så hvis du har lyst til å vinne bok legger du igjen en kommentar på dette innlegget (eller på facebooksiden min, her – legg i såfall igjen en kommentar under dette innlegget på facebook, så blir tellejobben litt lettere for meg).

Skriv noe hyggelig, et eller annet som er trivelig å lese – fortell hva du strikker på nå, eller hva du har lyst til å strikke, eller hva du skal drive med i helgen, eller… :)

Hvis du ikke har blogg kan du legge igjen epostadresse, eller signere med brukernavnet ditt på Ravelry (evt forum). Hvis du velger å kommentere helt fullstendig anonymt må du selv følge med når vinneren er trukket, sånn at du får sendt meg navn og adresse hvis du vinner. Jeg trekker en vinner søndag 2. november.

1-selbu_strikkebok_forside_hoyoppl

Jeg har ikke bladd i boken selv, men jeg har sett bilder og noen utdrag, og syns den ser veldig fin ut. Boken inneholder 60 oppskrifter med variasjoner over temaet selburoser, halvparten av oppskriftene er helt nye. Klassiske og litt mindre klassiske selbuvotter, såklart, men også gensre og kofter og sokker og litt av hvert annet – i tillegg får man litt selbustrikkehistorie, strikketips og votteskole, og dessuten inspirasjonsbilder av alskens selbustrikk fra "folket". Ikke helt ulikt oppsettet i mariusboken, altså (jeg regner med de fleste absolutt alle med et snev av strikkeinteresse har kikket i den).

Les mer om boken hos Juritzen her.

100 comments:

  1. Selbustrikk er alltid et interessant tilsig til biblioteket. Jeg vil gjerne ha denne boka i hyllen, ja :-)

    For tiden holder jeg på med en Featherweight cardigan i Holst Supersoft, et hullstrikksjal i en paying-it-forward-runde (Woodland spring), og et fødselsdagssjal som heter Herbivore.
    Ellers har jeg den siste fjerdedelen igjen av et Broome vottepar. Jeg flettet litt feil, og måtte rekke opp to centimeter, og nå må jeg tenke litt grundig på akkurat hvor i mønsteret jeg er.

    ReplyDelete
  2. Jeg har bladd i boka, og kan bekrefte at den ser veldig fin ut. Når jeg får litt mer strikketid skal jeg strikke den ene jakka i boka, den er veldig fin!

    ReplyDelete
  3. Dette så ut som en spennende og må ha bok for oss strikkegale ;-)
    Jeg er doffen på Ravelry.

    ReplyDelete
  4. Selburosa går aldri av moten, og er et kjent mønster for oss som strikker. Egentlig er boken et MUST i bokhylla hos oss strikkere.
    Jeg er nettopp ferdig med en egenkomponert BOXY genser til meg selv, og strikker på en Setesdalgenser til datteren ( med rundfelling) som er en julegave. Men må ha et nytt prosjekt nå, siden datteren er hjemme fra skolen i helgene, og da kan jeg jo ikke sitte med den.
    Mulig det kan finnes noe i denne boken????
    Ha en fin kveld.

    ReplyDelete
  5. Så ut som en spennende bok, det hadde vært supert med litt flaks nå :)) Har akkurat lagt opp til Eivor-jakken i skjønn grønn til minstegutten, og det er stas-strikk :)

    ReplyDelete
  6. Kristine Tønnevold Davidsen23 October, 2014 20:54

    Vi har alt fått den i hus, og den er kjempe fin!! Masse flott ting man kan lage. Jeg skal strikke bodyen som er inni der til tantenusket. Nå går det i Nøstebarn.tunika i babyull til samme lille snuppe. Men det går ikke akkurat fort på pinne 2.5 ;-)

    ReplyDelete
  7. Hørtes ut som ei spennande bok. Eg har nettopp strikka ferdig ein jakke til barnebarnet som blir 12 år.
    Nå blir det strikka sokker, luer og diverse småting til julemessa. I helga skal me på hytta, og då blir det masse garn og pinner med ;) God helg til deg og!

    ReplyDelete
  8. Likte godt Mariusstrikkeboka og hadde vært gøy å fått denne også.
    Har du vurdert å lage en bok med alle de fine tingene du lager? Du inspirerer veldig i hverdagen!
    Fortsett å strikk og vis frem de fine resultatene til oss faste følgene:-)
    Liv

    ReplyDelete
  9. Ser ut som en fin og inspirerende bok! Jeg strikker votter - ikke Selbu denne gangen, men fra den praktfulle boka til Clara Falk.

    ReplyDelete
  10. Kult, en egen selbustrikkebok - det var nytt for meg.
    Takk for tips, krysser fingrene :)

    ReplyDelete
  11. Ser ut som ei kjempefin bok! Jeg er klar for mer mønsterstrikk når jeg smått om sen får ferdigstilt Hverdagsjakka mi:-)

    ReplyDelete
  12. Jeg vil GJERNE vinne denne!

    Hva jeg strikker på for tiden ja....
    Går Kunst og Håndverk på lærerhøyskolen og har i denne perioden tekstil. Vi skal sy ett bærenett og strikke eller hekle et plagg. Vi skal også utfordre oss selv og vise utvikling. For meg som har strikket så og si hver eneste dag de siste 10 årene, er det vanskelig å finne et punkt å utfordre seg på. Men til slutt fant jeg ut at jeg skulle gjøre om et sjalmønster (Haruni - nyyydelig sjal som ligger ute, gratis på ravelry) til et skjørt. Tror jeg har tatt meg veldig garn over hodet. Skal helst være ferdig til 11 november................................................

    Jeg håper jeg rekker å bli ferdig, samtidig som jeg kanskje burde begynne å åpne pensumbøker før desember. Det er virkelig travelt å være tobarnsmor, jobbe som vikar i barnehage og studere 150%. Hadde vært kos å kunne slappe litt av med Selbuboka da eller?

    Hilsen fra Kozemor (også på ravelry)

    ReplyDelete
  13. Selbustrikk er flott! Jeg strikker opp restegarn for tiden, og er stadig på jakt etter spennende oppskrifter på småplagg og annet morsomt. Så denne boken så absolutt interessant ut. :)

    ReplyDelete
  14. Dennne såg flott ut! Har bare strikket to par selbuvotter, men har planer om flere par :-)
    Hilsen jumjums@hotmail.no

    ReplyDelete
  15. Enda en flott bok som jeg nok må ha i samlingen!
    For tiden strikker jeg pulsvarmere. Jeg har meldt meg på en julemesse så da må jeg produsere litt. Jeg er veldig spent på om jeg får solgt noe, det er første gang jeg skal stå på messe.

    Ha en fin (strikke)helg!

    ReplyDelete
  16. Åå denne boken kunne jeg tenkt meg :-) Fin blogg du har,gøy og følge med..Jeg strikker rilleteppe i kauni garn + litt vottestrikk:-)
    Klem
    lene@centrum.as

    ReplyDelete
  17. Denne boken hadde vært flott :D kunne kjæresten min strikka litt mens jeg sitter å leser til eksamen. Så hadde jeg holdt meg varmt i tillegg.

    ReplyDelete
  18. Kjersti S Anthonsen23 October, 2014 23:28

    Åå så flott, har akkurat kjøpt marius strikkeboken! Så denne hadde vært et flott tilskudd til den voksende bunken med strikkebøker :) liker veldig godt selbustrikk, har strikket mange votter med selbu stjerner til både små og store ;)
    Hilsen kjersti
    Kjersti_and88@hotmail.com

    ReplyDelete
  19. Ønsker meg denne strikkeboken! Glad i å strikke mønster og liker nye utfordringer. Snart ferdig med en genser til mannen, forhåpentligvis ferdig til jul! Mvh thealh@hotmail.com

    ReplyDelete
  20. Ja, denne kunne jeg godt tenke meg å vinne! Jeg tittet i den i bokhandelen, den så fin ut :-)

    ReplyDelete
  21. Denne vil jeg gjerne vinne! Avspaseringsuke på jobb + hyttetur rett før jul = vottegaver til jul!
    Marie

    ReplyDelete
  22. Dette hadde vært den perfekte julegaven til meg selv.

    ReplyDelete
  23. Selbu er tradisjon... en herlig boken med deilige med deilige mønster.
    Jeg liker mønsterstrikke veldig. Jeg hadde begynnt å lære norsk og hadde begynnt å strikke i Norge.
    Nå jeg strikker veldig gjerne votter med vakre mønster eller lue og jeg vil strikke min første kofte snart.
    Først jeg vil strikke ferdig skappeljakken min. En herlig boken, ja jeg vi gjerne vinne. Nå jeg pakke kofferen
    for en reise til Østersjøen med hele familien... her vi har høstferie. Klem til deg Ha en fin fredag.

    ReplyDelete
  24. Den vil jeg gjerne ha! :) Det er mye fin "moderne" strikk, men jeg er veldig glad i det tradisjonelle. Hyllene med hobbybøker begynner å bli mange, men tror jeg må fylle opp med denne også!

    ReplyDelete
  25. Nå fikk du sannelig lurt meg til å kommentere også. Jeg har holdt meg unna mariusbølgen (ikke så fanskelig når man treg-strikker), men kjenner litt på at jeg har lyst til mønsterstrikk igjen. Og selbuinspirerte mønster er flotte. Jeg liker tanken på tradisjonsmønstre brukt på nye måter.

    ReplyDelete
  26. Jeg har endelig fått kvinnet meg opp og begynt å øve på å strikke med flere farger, tidligere forsøk har ikke vært helt vellykket, så nå skal jeg lære det! =) Øver meg på Beinafjell - hodeskallevotter til barna, satser på at etter tre par har jeg blitt litt flinkere og kanskje er klar for selbuvott! Bloggen din er en super inspirasjon, god helg!

    ReplyDelete
  27. Hiver meg på trekningen - med fire måneder mørketid foran meg hadde det vært supert med litt strikkeinspirasjon :)
    God helg!

    ReplyDelete
  28. Den boken kunne jeg likt og vinne,jeg holder paa og strikke et par selbu med elg paa akkurat naa,som julegave.Alle tiders blog du har,Hilsen Mary Ann fra norway2@hvc.rr.com

    ReplyDelete
  29. Hei, kunne gjerne tenke meg å gi bort denne boken til mine barns oldemor, som striker de nydeligste ting til dem. :)

    ReplyDelete
  30. Jeg blir gjerne med på trekning av den flotte boken!
    Har som vanlig flere prosjekter på gang, men det som får mest oppmerksomhet fra meg nå er silkegenseren til meg selv og enkelt babysett til mitt fjerde barnebarn som ventes i disse dager. Begge er oppskrifter i boka "Strikk meir til nøstebarn".

    Hilsen Merethe - merethe62@hotmail.com

    ReplyDelete
  31. Så super bok å gi til svigermor i gave, sånn at hun kan strikke noe til meg.
    tomabjer@online.no

    ReplyDelete
  32. Denne "gi borten" vil jeg gjerne prøve å være med på. Det blir første gang for meg.
    Hva jeg strikker på for tiden: Har du god tid?
    Det er som vanlig alt for mange prosjekt på gang. Noe smått for lunchen på jobb, noe enkelt for biltur osv.
    Det som er mest i gang nå, er en fri fantasi top-down sak av diverse bomullsgarn, som forhåpentligvis skal passe i størrelse og bli helt perfekt og ha litt redesign innslag. Den er allerede startet på, på nytt 2 ganger. Den største gleden er å holde på med håndarbeid og ha trua.

    Hilsen Mette

    ReplyDelete
  33. So fin bok! Og so masse inspirasjon (såg på sidene til Juritzen forlag). Eg held på med mitt eige mysteriestrikk for tida - og tanken er å ha eit eller anna selbu (inspirert?) mønster i vrangstrikk på bolen. Kanskje eg kan vinne bok og bli inspirert?

    ReplyDelete
  34. E veldig glad i mariusboka så da e søskenbarnet og hjertelig velkommen i bokhylla:) Nu e det Marius hjertegenser i voksen str på pinnene, og en alpakka kosegenser, og tova votta og angry birds votta og.....eeeeh, vil ikkje tenke meir på de andre prosjektan rundt omkring;) hilsen Stinemor i nord:)

    ReplyDelete
  35. Denne blir jeg gjerne med på trekningen av!

    ReplyDelete
  36. Endnu en skøn strikkebog. Den må jeg da eje:0)

    ReplyDelete
  37. Ååå du hendelse , denne så flott ut ! Jeg blir gjerne med :) Ha en fin helg, klem fra Beth

    ReplyDelete
  38. Selbumønstre er alltid fine, og det er artig å se at de blir brukt på nye og litt uvante områder. Og hva jeg strikker for tiden? Votter med ugle til ett av mine barnebarn.
    Hilsen torma på Rav

    ReplyDelete
  39. Åå, denne ønsker jeg meg! Holder på med strikk til tantebarna til jul; og dersom jeg skulle være så heldig å vinne denne blir det garantert flere varmende julegaver under treet :)

    ReplyDelete
  40. Selbumønster er jo så vakkert :) Nå strikker jeg votter, sjøvotter til voksen og rillevotter til lånekurven i bhg.

    God helg til deg :)

    Hilsen Silje

    ReplyDelete
  41. Den boka satt jeg faktisk å titta på igår og lurte på om jeg skulle kjøpe! Alltid spennende med selbu, men mer nå som jeg har lært meg å strikke sokker og votter med mønster på :)

    Nå har jeg lagt til side det meste, har kjøpt garn til stakk, votter og lue til lillemor. Og den MÅ jo være ferdig til 1. desember når Jul på Månetoppen starter! :)
    Så her går det i julestrikk.. Klarer ikke helt å la det andre være, må "hvile" armene fra de tykke pinnene litt, og da fester jeg tråder og syr i knapper på en liten stabel jeg har liggende... ;)
    Hehe ja jeg vet, det er ikke det beste, men det må gjøres... Fikk ett par tips å feste tråder etterhvert, og det tror jeg at jeg skal begynne med :)

    Håper du får en fantastisk helg :)
    Klem Nina

    ReplyDelete
  42. Ser ut som en flott bok! Jeg strikker på en Hverdagsjakke av Ann Myre og på en genser fra boka Strikkede Skatter. Kunne gjerne tenke meg å ta en nærmere titt på Selbu Strikkebok :-)

    Ønsker deg en god helg!

    ReplyDelete
  43. Jeg har blogga om dette nu nettopp.
    http://lunamondesign.blogspot.no/2014/10/selbu-strikkebok-60-oppskrifter.html

    Bare å krysse fingra for at man noen gang kan vinne noe.
    Dette er jo helt klart ei bok man bare må ha, har jo neste slitt ut Mariusboka og Setesdalboka.
    Har strikket en mengde votter og lester, men ikke noe større enda.
    Det blir utfordringen, for det er jo nydelige mønster. Gleder meg til å bla i denne.
    Ha en flott kveld og helg videre.

    ReplyDelete
  44. Denne boka ser veldig fin ut! Eg har så lyst til å læra meg å strikka selbuvottar, så då hadde det jo passa perfekt med ei sånn bok.
    Eg har akkurat parkert i sofaen etter ei lang veke. Skal sjå krim og festa trådar på dei siste plagga eg har strikka til juleflyet, faktisk. Tenkte eg skulle få sendt pakken etter helga. :-)

    ReplyDelete
  45. Denne boka ønsker jeg meg. Jeg har lenge hatt veldig lyst til å strikke selbustrikk.
    Akkurat nå er jeg i gang med en lang lodden jakke til 15-åringen min, før det blir storproduksjon av luer, votter og halser til alle seks barna, så holder de seg varme i vinter. Å gjøre noe av det i selbu-strikk ville jo være perfekt :)
    tina.triger@live.com

    ReplyDelete
  46. Tittet på denne boka hos bokhandleren i går. Kjøpte den ikke for noe må man jo ønske seg til jul :-) eller kanskje ikke... Har flere prosjekter på gang - jakke til meg selv i kid mohair, pulsvarmere i fabel og pulsvarmere i alpakka, og så noen sokker da. Går mest i "småstrikk" for tiden.

    grethe.knive@gmail.com

    ReplyDelete
  47. Akkurat nå vet jeg ikke hva jeg skal strikke så surfer rundt for å få inspirasjon og da er bloggen din et flott stoppested:) blir gjerne med i trekningen av denne boka.
    Mvh, Mari (storlim att yahoo.com)

    ReplyDelete
  48. Åhh den boka frister veldig.

    ReplyDelete
  49. Den boka kunne jeg godt tenke meg for litt mer inspirasjon :) er akkurat ferdig med skappelgenseren til meg og prinsessa mi på 9 mnd :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Epostadressa mi er monicabjohansen@gmail.com

      Delete
  50. Ååååh, den boka hadde vært super for meg som inspirasjon og motivasjon!
    Jeg driver å lerer meg å strikke nå (bedre sent enn aldri, hehe), og elsker Selbu-mønster, så det hadde vært en flott bok for meg. Jeg har ikke så mange prosjekter å skryte av ennå, men håper på litt flaks så jeg kan bli inspirert og motivert av boken! :)
    Mvh Siv (sivojento@hotmail.com)

    ReplyDelete
  51. Jeg har ikke bladd i boka men ser på forsiden at det er mye jeg kunne tenke meg å prøve! Den puffen så jo lekker ut, og genseren øverst til høyre hadde jeg likt i svart og grå! :) Mye fint!!!

    sighal@live.no

    ReplyDelete
  52. Denne så flott ut, håper jeg vinner.

    Jeg har omsider kommet i gang med å strikke kjole til min niese etter å ha fundert på mønster i et halvt år. Håper den blir ferdig til jul.

    Ravnejenta på Ravelry

    ReplyDelete
  53. Hei denne strikkeboka kunne eg tenkt meg. Det er dei selbuvottane som eg aldri har fått starta på :-) Nye mønster er til stor inspirasjon og glede. For tida blir det mest starta på nye prosjekt. Eit damesjerf, to babytepper, halser til tantungar og ein stripete bomullsgenser til dotter mi. Resten som ligg nederst i strikkekorga får eg nemne ein anna gong. Ha ei flotte helg
    Helsing Linda T

    ReplyDelete
  54. Hvis jeg har hellet med meg skal jeg gi denne boka til farmor på 87 år som strikker de fineste selbuvotter samtidig som hun ser på tv! Kanskje til og med jeg kan lære meg ;)
    Mvh. lenek77@gmail.com

    ReplyDelete
  55. Hei!
    Jeg blir gjerne med i trekningen av denne boken. Har ikke sett i den, men selbu mønstre kan brukes på så mangt :)

    i_sen3@yahoo.no

    ReplyDelete
  56. Hei!
    Oj, enda ei ny bok. Selbumønseret er bare helt nydelig. Blir vel så jeg skal strikke meg en par selbuvotter etter hvert. Må bare prøve å strikke votter med litt mindre mønster først, så jeg kanskje får tek på å strikke votter.
    Her strikkes det på sikkert 5 forskjellige opplegg. Akkurat nå holder jeg litt på med julegavestrikk. Og jeg blir fortsatt like inspirert av å følge bloggen din!
    Ha ei fortsatt god helg!

    Ravelry: sorensentro

    ReplyDelete
  57. Så er helgen her igjen, i morgen skal man stille klokken tilbake, å det vil bli enda mørkere om kvelden.
    Jeg har kikket på denne boken, å jeg ønsker meg den virkelig, da jeg har så lyst å prøve meg frem
    på Selbu mønsteret :) Nå som ja det blir enda mørkere så er det hobby og ikke minst strikke tid for min del :)

    Krysser fingrene.
    Ønsker deg en fantastisk flott høst og vinter videre.
    Hilsen fra Monica Karin
    canim_monica@hotmail.com

    ReplyDelete
  58. Denne boken hadde jeg ikke hørt om engang, spennende! Krysser strikkepinnene for at jeg kan få bla i den :)

    ReplyDelete
  59. Denne ønskes! I dag har jeg vært i skogen i nydelig høstvær og tatt bilder av et nylig avsluttet strikkeprosjekt (noen rare blikk fra andre turgåere, men pytt sann) :) Det strikkes ellers på ei jakke til meg selv og votter til gavekassa. God helg videre!

    ReplyDelete
  60. Hello! I would love to take part, thanks for doing this give away! You have a nice blog! I adore Nordic Knitting and would love to learn more! I just made a simple cowl, you can read about it on my blog! :)
    I am currently knitting another cowl!
    Have a nice weekend!
    Ingrid xx
    http://myfunkycrochet.blogspot.be

    ReplyDelete
  61. Jeg elsker strikkebøker rett og slett. Så denne står høyt på ønskelista. Krysser både fingrer og tær.
    Jeg er forresten ofte innom her hos deg. Flott blogg for å hente inspirasjon fra.

    ReplyDelete
  62. Hei. Jeg har funnet det perfekte luemønsteret (jippi��) i det siste dale tilbehørsheftet. Strikker lue nr to i Lana gatto supersoft. Fin oppskrift og nydelig garn er en fornøyelig kombinasjon�� mvh HegeA

    ReplyDelete
  63. Den lilla genseren på forsiden var fin! Hadde nok startet med å strikke den om jeg vant :)

    ReplyDelete
  64. Hurra! Konkurranse :) På strikkepinnene fir tiden er det mariuskjole, fremover blir det nok julegavestrikking :)

    ReplyDelete
  65. Denne bok virker veldig interresangt. Jeg er ganskje sikkert på at jeg kunne finne masse spennende prosjekter for meg :-) SÅNN bok - det skulle vært bedre julegave 2014! :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beste julegave selfølgelig :-)

      Delete
  66. Denne boka er på ønskelista mi også. Jeg er så glad i selbumønster og strikker mange vottepar gjennom vinteren. Akkurat nå har jeg Denver-sokker på pinnene. Oppskrift fra Drops. Ellers strikker jeg til barnebarna, noe til gaver og noe for salg.

    God søndag fra Ingunn

    ReplyDelete
  67. Ser ut som en flott bok!
    Her er det mysteriesokker på pinnene.
    Hege på ravelry

    ReplyDelete
  68. Denne boka er på min ønskeliste, selbustrikk er alltid like moro å strikke. Nå orøver jeg lykken her :)

    sivjor på Ravelry

    Ha en god søndag :)

    ReplyDelete
  69. Hei, jeg deltar gjerne i trekningen,her er det nok masse inspirasjon for en som strikker mye. For tiden strikker jeg votter som skal toves etterpå.
    He en fin søndag, hilsen Vigdis-viva301@hotmail.com

    ReplyDelete
  70. Har ikke bladde den enda, men åhhhh såå spennende den ser ut ! Jeg elsker tradisjonstrikk :0)

    ReplyDelete
  71. Selbustrikk er så fint!! Denne boka har jeg så lyst på:) Her hekles det på et sjal i helgen:)

    ReplyDelete
  72. Det hadde vært kult å vinne!!

    ReplyDelete
  73. Denne boka såg fin ut.

    Helsing Camilla
    camflat@hotmail.com

    ReplyDelete
  74. Hei, jeg blir gjerne med i trekningen.
    elna.mf@gmail.com

    ReplyDelete
  75. Jeg har strikket en del fra mariusboka, så hadde vært moro å vinne denne. Helt sikkert mye der som kan havne på to-do-lista mi :) Krysser fingre ! Hilsen charlottefinkenhagen@yahoo.no

    ReplyDelete
  76. Selbuvotter i ulike farger og mønstre har vært fast følgesvenn fra jeg var lita. Hadde vært artig å prøvd ut noe selbustrikk selv også!
    eldbjorgs på ravelry

    ReplyDelete
  77. Dette var då ein fin gevinst! Eg er veldig glad i strikkebøker, finn mykje inspirasjon i dei. For tida er i i siste innspurt på ein okergul vest til fireåringen min. Han ønska seg ein vest som hadde same farge som traktortilhengaren hans, og mor gjer så godt ho kan for å innfri :) Kanskje vert det selbustrikk etterpå?

    ReplyDelete
  78. Marit, blie på ravelry29 October, 2014 23:06

    Denne boken vil jeg veldig gjerne ha��Jeg kjøpte garn og mønster på Island, så nå holder jeg på med islandsgenser til meg selv.

    ReplyDelete
  79. Jeg strikker på nr 2 av 3 mariusgensere i størrelse 6 år, klær til 2 nissedukkejenter, votter, og dukkeklær til ungene :)
    Haha, nytter tydeligvis ikke holde seg til en ting av gangen ;)

    snefrid1@msn.com

    ReplyDelete
  80. Akkurat nå har jeg lue dilla og strikker luer i alle mulige varianter. Jeg krysser fingrene for at jeg vinner denne boka, har såå lyst til å prøve meg på å strikke selbuvotter.

    ReplyDelete
  81. Kraakedans på ravelry30 October, 2014 13:17

    Den boka gleder jeg meg til å bla mer i.
    Her er julegavene kommet på pinnene, litt småting og kluter kommer nok i små myke pakker til venner og familie i år.

    ReplyDelete
  82. Ja tusen takk! Strikking er god terapi for både psyken og motorikke - og det trenger jeg! :-)

    Trine Dokkesveen
    trineson@gmail.com

    ReplyDelete
  83. Annci på Ravelry30 October, 2014 21:16

    Jeg har som mål å øve meg på mønsterstrikk, så denne boka hadde vært fin å ha som inspirasjon. Jeg bor ikke så langt fra Selbu heller. Samme fylke hvertfall :)

    Takk for en flott og inspirerende blogg! Jeg leser alt du skriver :)

    ReplyDelete
  84. Det er veldig artig og imponerende å se alt det flotte du får til. Jeg er glad bloggepausen ble kort :-)

    Nå har jeg en kjærlighet på pinne (blir ikke ferdig i ufoktober) og en hals til storesøster. Håper å rekke et par votter til juleflyet også.

    ReplyDelete
  85. En flott bok, som strutter av tradisjon i nye former. Hadde vært helt super til min strikkemaskin-mamma.
    Har lagt den ut på bloggen min... http://vidunderlige-jul.blogspot.no/
    Hilsen BlomsterSverre

    ReplyDelete
  86. Jeg vil gerne har denne bog til inspiration til min julegavestrikk!
    En dejlig weekend ønsker
    Ursula

    ReplyDelete
  87. Denne boken står høyt på ønskelisten.
    For tiden går det i Marius luer, begynte med en og så ble det bare fler og fler. Nå har jeg lyst å strikke sokker til familien ::)

    mvh
    Kjerstin
    wilak@online.no

    ReplyDelete
  88. Så fin bok! Jeg har selv strikka selbu votter til meg selv, men desverre mistet den ene :( nå strikker jeg ikke så mye lenger, men har et lager som tilsier at jeg nok burde finne "ånden" igjen. Svigermor strikker masse, så hvis jeg vinner skal hun få liv til å få boka! :)

    ReplyDelete
  89. Virker som en veldig fin bok, krysser fingrene :)

    ReplyDelete
  90. Jeg holder på med en fanakofte til barnebarnet nå. Strikker mye, og mye flerfargete mønstre, så denne selbuboken hadde kommet godt med!

    verm@hotmail.no

    ReplyDelete
  91. Jag har aldrig stickat mönster som i denna boken men vill gärna göra det
    jag behöver boken som inspiration.
    Vill gärna sticka av garn jag själv spunnit och färgat.
    Ravelry: elaineli

    elainesbild@yahoo.se

    ReplyDelete
  92. Nydelig bok, som jeg gjerne vil vinne. Det hadde passet bra i dag, for jeg har bursdag i dag og blir 40 år. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gratulerer med dagen! (Og lykke til i trekningen:)

      Delete
  93. Jeg slenger meg med i siste liten! :)

    Hilsen Carina (carina@lettbris.no) :)

    ReplyDelete
  94. Hiver meg med helt i siste liten, og krysser fingrene!

    ReplyDelete
  95. Prøver lykken! Hadde vært veldig koselig å kunne gi denne til bestemoren min som er veldig glad i å strikke :)
    Camilla, skogsmusa@hotmail.no

    ReplyDelete
  96. Ønaker å gi den til min strikkende søster

    kjerstiogkim@hotmail.com