Tuesday, November 11, 2014

Dinovember!

Vi har artige morgener her i heimen nå i november: "Mammaaaaa, KOM og se ka dinosaurene har gjort i natt!!!"

Jeg hørte om Dinovember i fjor (les mer her – kort oppsummert: i november blir lekedinosaurene levende om nettene og finner på alskens tull og fjas og fanterier) men innså at hun som den gangen var 3 nok måtte få et år til på seg før hun ville være klar for at lekedinosaurene hennes skulle herje og tøyse og finne på rampestreker mens resten av huset sover. Nå er ungen fire, og syns Dinovember er (nesten) like kult som det moren gjør!

…og en natt, da fant dinosaurusene garnstashet og strikkepinnene mine!

1-bilde 3 (13)

"Mammaaaaaaaa, KOM og se, dinosaurene har strikket… de har strikket seg sjøl!"

1-bilde 1 (19)-001

Dinosaurdiagrammet finner du her, og garnet, det var grønn babyull og etellerannet ukjent hvitt fra rotekassen. Jeg er ganske glad for at dinosaurene hadde vett til å holde seg unna Wollmeiselageret og diverse annet garnsnop!

Dinosaurene har hatt det artig så langt i november, de har rukket å kjøre brannbil, raide kjøleskap og kjekspakker, de har perlet og bygget Duplo og herjet med tannkrem og tannbørster på badet, og de har pyntet juletre(!) (eller julepotteplante, om vi skal henge oss opp i detaljer). Og nå altså, strikket. Lurer meg på hva som blir det neste…….?

9-Downloads28

…og så minner jeg om at jeg lodder ut en finfin dukke fra Rubens barn, les mer og delta her.

15 comments:

  1. Hærlig dinonovember fra deg. Og jeg sitter her og ønsker at lille prinsen min var 4-5 år igjen...mulig det ikke er så morsomt med dinonovember lenger når han har blitt 9, MEN nissen tror han heldigvis på enda for den bor jo her på gården og den starter sine ablegøyer i desember!!!

    ReplyDelete
  2. Så utrolig herlig og kreativt!!

    ReplyDelete
  3. Det er så herlig å lese om Dinovember i To Vrange-heimen :)

    Og etter å ha klikket meg videre til strikke-dinoen måtte jeg sette på Knutsen og Ludvigsen. Enig i at den sangen er fiiiin!

    ReplyDelete
  4. Fantastisk! Lillebror på 7 her i huset hadde jo gått bananas om han våknet til dette.
    Han ELSKER dino! Så utrolig flott for dine barn å oppleve dette.
    *klapper i hendene* Ha en strålandes dag videre.

    ReplyDelete
  5. Å så herlig! :) Dette har jeg faktisk ikke hørt om, men igjen så er ungene her i huset over 20 begge to...
    Men barnebarnet er tre, så til neste år!! Til neste år! ;)
    Fantastisk at barna dine får være med på dette :) Det er jo så bra for fantasien :)
    Og hvor spennende må det ikke være å stå opp hver morgen??
    Moro! :)

    Håper du får en flott uke :)

    ReplyDelete
  6. Herlighet, så herlig! Måtte google det også, og dette er bare SÅ morsomt!

    ... og så er det litt deilig at det er nettopp i november - den tristeste måneden. Så utsetter man julelengtingen litt også! :)

    ReplyDelete
  7. Fantastisk herlig. Jeg er også ergelig over at ungene mine er blitt forr store, kanskje jeg burde fått mannen min til å gjøre det for meg? ;-)

    ReplyDelete
  8. Ha ha ha ha! Fantastisk ide! Det er jo berre heilt herleg. Frå meg av lykke over å vilt kunne kopiere ein slik ide!!

    ReplyDelete
  9. Så artig.
    Her i huset raknet dinosaurene våre opp strikketøyet mitt. 6 åringen mente de gikk for langt da. "ble ikke du lei deg da mamma!" Så i natt pakket vi de godt inn under en boks med bøker på. Det hjalp ikke :)

    ReplyDelete
  10. Hehe, genialt! Nå ga du meg en kjempeide til julekalender - smånisser kan jo også finne på litt av hvert i adventstida...

    ReplyDelete
  11. Så morsomt! Antar at de voksne har det minst like gøy som ungene :)

    Ha en fin dionsaur-uke! Klem fra Guri

    ReplyDelete
  12. Så herlig lekent:)
    Det skaper gode minner det!

    ReplyDelete
  13. Artig påfunn! Skjønner godt at både mor og barn koser seg og har det gøy med dette! :)

    ReplyDelete
  14. Så fantastisk! Og for noen kreative og dyktige dinosaurer!

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)