Wednesday, November 26, 2014

Enda flere prikker?

Jeg har nesten kommet litt ut av tellingen, og noen av prikkeluene har ikke engang vært innom bloggen. Oppskriften jeg har brukt har jeg mekket selv, den finner du her. Kanskje du har lyst til å strikke prikker, du også? Eller kanskje du er møkklei prikker etter å ha sett alle prikkeluene mine?

1-prikkebonanza

Den kule, gule regnjakken min insisterte på at jeg måtte strikke en blå/hvit prikkelue som skulle matche foret i hetten, så da gjorde jeg det. Jeg brukte Drops baby merino, totalt 60 gram. Men jeg er i grunnen ikke spesielt glad i blått, og når jeg tenker meg om bruker jeg luer bare sånn omtrent en gang i skuddåret og knapt nok det, så den blåhvite skal få flytte til et nytt og bedre hjem. Jeg liker visst bare å strikke luer, ikke å bruke dem.

1-blå prikker

Fireåringen sin nye favorittlue er også strikket i Drops baby merino. Ungen fikk velge prikkefarge selv, så at prikkene ble lilla kom ikke som noen kjempeoverraskelse. Full fargematching til mariusgenseren!

Jeg har strikket ferdig fire prikkeluer i løpet av november – to voksenluer og to barneluer, totalt garnforbruk ble ganske nøyaktig 200 gram.

1-bilde 5 (1)-003

Nok prikker for en stund. Trur eg.

7 comments:

  1. Så fine! Jeg strikker også prikkeluer, er i gang med min fjerde, men de kan jo ikke vises på bloggen nå. Julegaver, må vite. Veslemor er nydelig i lua si! Tusen takk for fin oppskrift! Tipper det blir mange prikkeluer under diverse juletrær i år.
    Her er det strikkekafe i kveld. Vi møtes en gang i måneden, og det er alltid kjekt.Noen ganger lærer vi noe nytt, andre ganger bare strikker vi, drikker kaffe, spiser kake og henter inspirasjon fra hverandres håndarbeider. Til jul og sommerferien spiser vi middag på kafe på fjellet og strikker både før og etter serveringa.

    Ha en fin onsdagskveld!

    Klem

    ReplyDelete
  2. Så fine luer, har vært litt fraværende på bloggen så hakke fått med meg at oppskriften er kommet ut heller :O ojojo kanskje det må bli en slik lue her i huset også, må i alle fall inn å snike på oppskriften ;)

    ReplyDelete
  3. Lua er så fint ... ja, jeg vil strikke prikkeluer også. Tusen takk for oppskrifter dine.
    Jeg tror du er enda strikke... så fine farger du tok. Hilsene til deg.
    Ha en fin kveld. Kos deg.
    Viola

    ReplyDelete
  4. Skjønner godt du har fått dilla på dem, de er jo så herlige! :)
    Blir glad når jeg ser den stabbelen med luer her :)
    Skal strikke den jeg også, men må vente til etter jul.... Alt nå om dagen er før og etter jul, får jeg ett spørsmål om noe så er som regel svaret; jada, men etter jul ;)

    Håper du får en fantastisk dag idag! :)

    ReplyDelete
  5. Så herlige luer og fint mønster! Jeg må snart strikke prikker jeg også:)

    ReplyDelete
  6. Elsker elsker elsker!!! Man kan aldri få nok prikkeluer tror jeg ;)

    ReplyDelete
  7. Veldig fine - prikker er like gøy som striper!!! Super gave!!!

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)