Sunday, November 30, 2014

Novemberprosjekter og desemberplaner

I november ble det mye prikker, jeg strikket en liten bunke prikkeluer og oppskriften ble endelig knotet ned og delt (her finner du den) – det er faktisk ganske mange som allerede har strikket prikkeluer og vist fram på både instagram og blogg, veldig kjekt å se de forskjellige fargekombinasjonene! Tag meg gjerne om du strikker prikkelue, @mettosaurus

Bloggstatistikken forteller at det er høysesong for nisseluestrikk, og temmelig mange av de som kommer innom på denne tiden av året, de er på jakt etter nisselueoppskriften jeg delte for to år siden. (Den finner du her, og vil du strikke voksenlue ligger det oppskrift her.) Fireåringen kan (heldigvis) bruke nisseluen sin fremdeles, men klart minstefrøken også må få, så babyversjonen er på pinnene.

2-2014-11-232

Sånn bortsett fra prikkeluer, så fikk fireåringen påfyll i tunikabunken og hun fikk julejakke som matcher lillesøsterens røde Eivor. Til sammen 535 gram ut av lageret i november, null inn, totalen viser 7695 gram ut og sju kilo inn. Kilovis unna det som skulle være målet for året (to nøster ut skulle kvalifisere til ett nøste inn), men jeg er uansett i minus! Ikke verst bare det.

Desember? Måneden for smugstrikking! Jeg har planer, men det meste er hemmeligstemplet og kan ikke snakkes høyt om. Jo forresten, jeg tenkte egentlig å strikke matchende julekjoler til jentene. I tynt garn, på pinne 3, med masse mønster og uten oppskrift. Har jeg startet? Nei. Men det er lenge til jul, sant? Sant? SANT? Klart man skviser julekjolestrikk innimellom julegavestrikk og julehandling og pepperkakebaking og juleverksted og lussekattspising og generell julekos? Nei?

Fortsettelse følger.

1 comment:

  1. Hei!
    Jeg har strikka 4 prikkeluer som skal bli julegaver, men de blir ikke publisert nå. Nisselueoppskrifta di har jeg også brukt igjen. Supergod!

    Ønsker deg ei fin adventstid! Tenker det blir rimelig travelt med småfolk i huset.

    Klem fra Ingunn

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)