Saturday, November 1, 2014

Oktoberprosjekter og novemberplaner

Oktober skulle være UFOktober, og joda, jeg gjorde faktisk ferdig en hel del – men det er fremdeles mange pinner som må frigjøres. Jeg hadde en plan om å knote ferdig prikkelueoppskriften jeg vet det faktisk er en del som venter på, jeg har prøvestrikket prikkeluer i fleng men fotolyset forsvant visst i høststormene og regnværet, så luene har ikke vært innom bloggen enda og oppskriften venter på å få bilder.

En liten bunke barneplagg ble ferdige, hun lille fikk Eivorjakke mens hun store fikk kjole og sløyfepannebånd. Votter til FORUTaksjon-lotteri i barnehagen, og en Milovest ble barselgave.

10-2014-10-06

Totalvekt (på plaggene som har vært innom bloggen, resten får vente til novemberregnskapet) ble 405 gram. Nøyaktig null gram garn ble kjøpt, og demed viser årstotalen 7160 gram ut og 7000 gram inn. Jeg er faktisk hele TRE nøster i minus! Fremdeles litt å ta av…

Strikkeplanene for november involverer litt julegavestrikk, litt kalendergavestrikk, og så er det vel på tide å tenke på juleantrekkene til ungene, muligens? Noe sier meg at den jakken jeg har snakket om i hele år, den jeg skal strikke til meg selv, den kommer ikke på pinnene før etter jul en gang.

November blir avslutningsmåneden for årets Strikk til juleflyet – jeg får pakker i posten nesten daglig nå, veldig veldig kjekt å se alt det fine dere strikker og sender til Juleflyet! Hvis du hadde planer om å bidra begynner det snart å bli på tide å rusle på posten med pakken din – men om du glemmer det i år får du alltids nye sjanser neste år, jeg tenker nemlig å fortsette å organisere Strikk til juleflyet neste år også.

Og til slutt – jeg gir bort Selbu strikkebok og trekker en vinner i morgen. Har du lyst til å være med kan du legge igjen en kommentar på dette innlegget (link) eller på facebooksiden min, her.

5 comments:

  1. Du har hatt mye flott på pinnene som alltid. Veldig kjekt å se disse oppsummeringene dine. Du må ha turbopinner.

    ReplyDelete
  2. SÅ mye fint du har strikket! Og det er imponerende å bare bruke fra lageret, og ikke kjøpe garn på en hel måned! Sånt står det respekt av!

    Riktig fin lørdag til deg!

    ReplyDelete
  3. Blir imponert når man er standhaftig og ikke går til innkjøp av nytt garn. Veldig mye fint du har laget. Liker godt hårbåndet/ørevarmeren

    ReplyDelete
  4. Så mye fint du har strikket :) Likte spesielt godt kjolen! Selbu strikkebok står på ønskelisten min, så jeg vil gjerne være med i trekningen :) Ønsker deg en fin søndag!

    ReplyDelete
  5. Så utrolig masse fint du har strikket!! :)

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)