Monday, December 1, 2014

Julegavetips til frossenpinner

Desember er høysesong for smugstrikking, men noen gaver tar jeg sjansen på å vise fram allerede. Merkelig nok ikke alle som er like ivrige på å lese strikkeblogger, så da kan jeg tipse om en kjapp og fin liten julegave. Jeg er ikke noen stor pulsvarmerbruker selv, må innrømme det, men sikre kilder (mamma!) hevder at pulsvarmere er fryktelig kjekke å ha. Og mammaer kan vel ikke ta feil?

1-lillapuls

Jeg har strikket et par av disse pulsvarmerne tidligere (her kan du se dem). Oppskrift finner du hos Slaraffenliv, pulsvarmerne er superenkle og greie og ganske kjappe å strikke, og at julegavemekkingen går noenlunde raskt unna er helt klart en fordel for de av oss som våknet opp i morges og tenkte oi, er det virkelig desember allerede?!

Jeg fant et enslig nøste lilla Pickles pure thin alpaca i garnlageret, og pulsvarmerne slukte hele tredve gram. Ikke veldig begeistret for garnet, syns det loer og røyter og slipper i overkant mye hår, men satser på at pulsvarmerne blir brukandes etter en vask eller to. Eller ti.

4 comments:

  1. Prøv å legg de i frysen! Når de er stive kan du slå de mot noe hardt (gjerne ute) da skal mange av de løse hårene ramle av

    ReplyDelete
  2. Takk for tips! Jeg er litt i beit for tantegaver, og sjal er litt kort tid å strikke.

    ReplyDelete
  3. Enkelt og kjekt tips! Pulsvarmere er gull verdt! :)

    ReplyDelete
  4. Pulsvarmere er veldig kjekke gaver! Utrolig hvor det hjelper på om man er varm over håndleddet :)

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)