Wednesday, December 3, 2014

Smånisser trenger også luer

Hun på fire har hatt mammastrikket nisselue i et par år, den fikk hun da hun var toogethalvt og den passer finfint fremdeles (oppskriften finner du her).

1-IMG_2971

Luer uten knyting og med lang dusk til å putte i munnen og gnage på er jo vanvittig praktisk til småttiser, så hun lille måtte såklart også få nisselue. Kjekt å ha! Hun er fryktelig søt da, i hvertfall?

4-2014-12-031

Luen er strikket på gefühlen, i Drops merino extra fine. Jeg brukte rett over et nøste, luen veier 55 gram inkludert dusk. Jakken lillesøster har på seg er fra det særdeles flotte heftet som heter Babystrik på pinde 3, vil du lese mer om jakken finner du den her.

Og å ta bilder av småknøtt er alltid spennende, det må "et par" knips til før vi har bilder jeg er noenlunde fornøyd med. Mye bevegelse i en liten kropp! Kjenner jeg gruer meg til julekortfotograferingen, regner med det blir mange serier som den under, med TO jenter som må være forholdsvis rolige samtidig! ;o)

 4-2014-12-03

11 comments:

  1. Så klart hun må ha strikket nisselue! Kjempe søt er hun :)

    ReplyDelete
  2. Ja, må jo ha nisselue. Veldig fin lue og nydelig jente :)

    ReplyDelete
  3. Perfekt lue til søt, lita nissejente! Jeg har strikka nisseluer til begge barnebarna etter oppskrifta di og er veldig fornøyd. Så fint at du deler!

    Fortsatt fin førjulstid fra Ingunn

    ReplyDelete
  4. Kjempefin lue og en herlig jente :-)

    ReplyDelete
  5. Så søt! Og så lik storesøsteren! Holder på med den nisselua jeg også, frøkna på 3 som skal få til nissefest i barnehagen :-)

    ReplyDelete
  6. Ei kjempesøt nissejente :)

    ReplyDelete
  7. Å herlighet!! Til å spise opp :)

    ReplyDelete
  8. Så utrolig søt nissejente du har.

    ReplyDelete
  9. For en utrolig søt liten nissejente! Og både jakken og lua er jo kjempeskjønne!

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)