Wednesday, January 28, 2015

Årets første egostrikkeprosjekt

I år har jeg (som alltid) en plan om å strikke mer til meg selv. Det pleier ikke bli noen heidundrande suksess, akkurat – i 2014 satt jeg igjen med tre av noenogsytti ferdigstilte prosjekter. Helt til jeg ga vekk mariusgenseren min også, sånn at totalen ble TO prosjekter til meg selv. En lue og et par votter. Ynkelige 2.67 prosent av strikkeproduksjonen min gikk altså til meg selv. Ingen imponerende fangst, så i år, i ÅR skal det egostrikkes!

1-bilde 1 (32)

Mens jeg ruger på større prosjekter og prøver å bestemme meg for hvilken kofte jeg har aller aller aller mest lyst på (vil jeg kanskje ha Veme? Bøvertun? Fana? Loppa? Sinnasau? Malsenkoften? Alle sammen?), så strikket jeg et kjapt lite innimellomprosjekt. Jeg har meldt meg på en vottesamstrikk, og vottene Martine var et av januarmønstrene. Superkjapp og grei strikk, disse var unnagjort på en (litt lang) kveld. Jeg strikket i Drops Nepal, og brukte halvannet nøste (75 gram). Vottene fikk seg en runde på 30 grader finvask, og kom ut igjen akkurat passe tovet.

1-martinevotter

Jeg har sagt det før: Nepal er et aldeles glimrende vottegarn! Myk og god blanding av ull og alpakka, garnet tover ganske lett og vottene blir tjukke og varme og deilig myke. Votter i Nepal anbefales, veldig!

Oppskriften finner du gratis her, hos Blåbærlina. Jeg strikket litegranne kortere enn i oppskriften, og så speilvendte jeg fletten på den ene votten, ellers gjorde jeg som beskrevet.

Skal du også egostrikke i år? Jeg tagger med egostrikk2015 på instagram og ravelry, bli gjerne med du også!

6 comments:

  1. Vottene blei flotte dem og Nepal og Alaska er en stor vinner på vottefronten for meg også.
    Lykke til med egostrikk, det er VANSKELIG!

    ReplyDelete
  2. Vis fram vottene dine på Link up party hos meg idag :)
    Alle er velkommen!

    ReplyDelete
  3. Vottene dine er fine og ser gode ut! Jeg er i gang med to gensere til meg selv, men den ene blir visst for stor. Men hals og lue har jeg strikka til meg selv i år. Godt begynt......

    Ha en strålende torsdag!

    Klem

    ReplyDelete
  4. Vottene dine ble kjempe fine. Har strikket mange av de i nepal og blitt så fornøyd med dem. Prøvde å strikke et par i pt2 nå, men de tror jeg aldri blir ferdige. Spørs om jeg får strikke noen i nepal i stedet jeg også. Jeg har også store planer om koftestrikking til meg selv i år. Ønsker meg alle koftene du ramset opp jeg også, men først ut blir Bøvertun. Har vært og kjøpt garn i dag og gleder meg til å legge opp.

    ReplyDelete
  5. Kjempe fine egovotter! En plass må en starte på egoåret ;)

    ReplyDelete
  6. Fine votter, de ser varme og gode ut også! Gleder meg til å se hva mer du egostrikker i år. Jeg tror det blir bra uansett hvilket mønster du velger ;)
    Jeg egostrikker en del allerede, og har tenkt å fortsette med det i 2015 :D