Saturday, January 31, 2015

Januarstrikk og februarplaner

Hummer, krabber, blekkspruter, mus og marihøner – dyr var tydeligvis månedens tema i januar. Januar betyr nytt år og ny start, og dét fulgte jeg grundig opp på strikkefronten, for jeg startet på fryktelig mange nye prosjekter denne måneden. Noe ble faktisk fullført også: en svær, småsprø mannegenser, en knallsøt knøttekofte, tøysete tøfler og noen vottepar.

9-Downloads35

Jeg strikket en hel del med tjukkere garn enn jeg pleier, og det merkes godt på vekten. Tilsammen forsvant 1200 gram ut av garnlageret i januar, mens en halvkilo Blackhill højlandsuld flyttet inn. Fasiten ble dermed 700 gram i minus, men det varer ikke så lenge. Pickles hadde portofri dag i går, og dét var nok til at jeg ramlet utpå og bestilte nok Pickles pure wool til å fylle opp lageret igjen. Men siden garnet enda ikke er i hus havner det i februarregnskapet, og jeg kan skryte av lagerreduksjon i noen dager til.

Planene for februar, tja, NÅ skal jeg få en kofte til meg selv på pinnene. Jeg regner ikke med å bli ferdig, men jeg skal i hvertfall legge opp og komme i gang. Muligens i nevnte Pickles pure wool? Dessuten skal jeg gjøre ferdig minst to av fletteprosjektene jeg har på pinnene, og så har jeg litt for mange votteidéer som jeg har lyst til å prøve ut. Burde ha litt å sysle med da?

7 comments:

  1. Imponerande produksjon i januar, må eg seie! Tusen takk for ein inspirerande blogg:-)

    ReplyDelete
  2. Mye fint her, men den søte snuppa i den fine jakka tar kaka! Nydelige, begge to!
    Ellers er jeg imponert over produksjonen, jeg også. Kjekt å få brukt av lageret. Det gir alltid en god følelse.

    Klem

    ReplyDelete
  3. Du lager så mye fint og har racer pinner altså. Har en kofte på pinnene jeg også. Veldig kjekk strikk. Håper på å bli ferdig i løpet av februar, men det er vel en litt for stor ambisjon.

    ReplyDelete
  4. Så mye fint! Og jeg regner med det blir like mye fint i februar også. Her prøver jeg å gjøre ferdig en heldress og så vet jeg at det ligger en enslig vott i et strikkenett en plass, den bør få en tvilling :)

    ReplyDelete
  5. Må si du begynner garnstatestikken virkelig i rett retning i år! Lykke til med koften, har en i samme garnet og drømmer om en til, det e fantastisk i bruk!

    ReplyDelete
  6. Du er bare så produktiv! Og veldig inspirerende :-) Hvilken erfaring har du forresten gjort deg med Blackhill Højlandsuld? Vurderer å bestille meg noen nøster...