Wednesday, January 7, 2015

Strikk til juleflyet 2015

Fjorårets strikkeaksjon til Juleflyet ble en gigasuksess, over 500 (fem hundre!) plagg ble strikket av dere og sendt til meg fra alle kanter av landet. Massemasse luer, og dessuten votter, sokker, gensre, babytepper, vester, jakker og mer til. Tusen, tusen takk for innsatsen! Dere skal vite at strikkeplagg blir utrolig godt mottatt og satt enormt stor pris på i Estland. Ull varmer, og hjemmestrikk varmer litt ekstra.

8-Downloads31

Noen novemberuker følte jeg at jeg ikke gjorde særlig mye annet enn å gå i skytteltrafikk mellom postkassen min og postkontoret og hjem for å sortere og telle plagg. Veldig kjekt – og litt travelt. Jeg måtte telle litt på knappene før jeg bestemte meg for å fortsette innsamlingen i 2015, men med noen små endringer er jeg klar for å organisere innsamling av strikkeplagg i år også.

I år kommer fristen for innsending til å bli en del tidligere (sannsynligvis i september/oktober) sånn at jeg har god til til å sortere og overlevere plaggene. Dessuten ønsker jeg at plagg som opererer i par (votter, sokker, pulsvarmere etc) og eventuelle sett (jakke+bukse, for eksempel) festes sammen, gjerne knytes sammen med en tråd. Jeg kommer med mer info underveis, og etterhvert som innsendingsfristen nærmer seg.

Jeg håper noen av dere har lyst til å bidra med å fylle Juleflyet 2015 med ull! Her er infoinnlegget jeg skrev da jeg sparket i gang Strikk til Juleflyet for et år siden, hvis du vil lese mer om aksjonen.

I fjor sponset Hillesvåg ullvarefabrikk strikkeaksjonen med en finfin premie, som vi trakk ut blant alle de som sendte inn bidrag. Hvert innsendte plagg ga et lodd i trekningen, og vinneren av garnpakke til pelsullpledd ble Marianne (som var en av de som sendte inn MANGE plagg!). Gratulerer, jeg har sendt deg en melding på forum.

8 comments:

  1. Og takk for all jobben du har gjort for aksjonen! Over femhundre plagg er mye å hente på posten og organisere videre.

    ReplyDelete
  2. wow- 500 plagg, kjempe flott at det ble så mange. Noterer meg aksjonen i år også og regner med det blir noen produkt å sende denne gangen også:)

    ReplyDelete
  3. Så flott at aksjonen fikk så bra oppslutning, og at du orker en runde til. Har du noen formening om hva slags småplagg det er mest behov for? Og til barn eller voksne? Skal prøve å legge meg innsamlingen på minne gjennom strikkeåret.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vanskelig spørsmål - ALT trengs, egentlig. Og i alle størrelser... Det kan bli skikkelig skikkelig kaldt i Estland om vinteren, så jeg tenker at både luer og votter og halser og sokker er gull. Uten lue blir man fort kald, og hender og føtter er jo temmelig utsatt de også. Så, tja. Jeg tenker at man kan strikke det man liker best å lage, jeg. :)

      Delete
  4. Du har gjort en fantastisk job!!! ♡♡♡

    Dette året skal jeg klare å få levert fra meg noe!! I fjor gikk det desverre ikke slik jeg ønsket. ;-)

    ReplyDelete
  5. For en utrolig flott jobb. Noterer meg prosjektet og håper jeg kan bidra litt dette året.

    ReplyDelete
  6. Flott at så mange bidro,og du har jo gjort en kjempejobb!
    Satser på noen strikketing dette året også.

    ReplyDelete
  7. Fantastisk innsats av deg og alle som har bidratt. Så godt at en hobby kan hjelpe andre.

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)