Sunday, February 1, 2015

Flett nye votter

Jeg strikket meg ganske nettopp et flettevottepar, og siden de var så kjappe og greie å strikke laget jeg liksågodt et par til. Denne gangen fant jeg en vellagret hespe Hifa Ask i lageret – Ask er finfint garn, det, og den blågrønne fargen syns jeg er flott, men én eneste blågrønn hespe rekker ikke særlig langt, så dermed fikk garnet bli votter.

1-IMG_3094-001

Vottene er strikket med dobbel tråd, og så er de tovet i maskin på finvaskprogram med litt ekstra fres i sentrifugeringen. Flettevottene veier ganske nøyaktig 75 gram. Oppskriften er, igjen, å finne gratis her, hos Blåbærlina. Jeg strikket, igjen, litt kortere enn i oppskriften, og så speilvendte jeg fletten på den ene votten.

Jeg har flere enkelthesper og mange restenøster liggende, jeg – så det skal vel ikke utelukkes at jeg benytter anledningen til å få ryddet enda litt mer i garnlageret.

8 comments:

  1. De var flotte, jeg har strikket en del i det garnet også, herlig garn! Kjempeflott farge du hadde!

    ReplyDelete
  2. Flott farge på disse, fine votter!

    ReplyDelete
  3. Så fristende! Slike fikk jeg også lyst til å strikke. Riktig fine! Takk for link!

    Ønsker deg ei fin uke!

    Klem

    ReplyDelete
  4. Da var kjempefine!
    Jeg og liker veldig godt Hifa Ask :) Kjøpte ett lite lager en gang det var på salg ;)

    ReplyDelete
  5. Så fine :) - og ser enkle ut å strikke! Takk for tipset

    ReplyDelete
  6. Det var kjempefine votter!!
    Skulle ønske jeg kunne strikke slike.
    Du har så mye fint på siden din.

    ReplyDelete
  7. Kjempefine votter! Og takk for tips om oppskrift. Skal ikke se bort fra at det kan bli noen slike;)

    ReplyDelete
  8. Så fine de er! Vet du sånn ca strikkefasthet? Tenker at dobbel tråd Holst/Shetland soft blir litt for tynt.

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)