Monday, March 2, 2015

Februarstrikk og marsplaner

Mars, allerede? Februar forsvant i en fei, hun lille ble et helt år mens fireåringen plutselig var blitt fem, men litt strikketid fant jeg innimellom bollebaking, bursdagsfeiringer, hostekuler og snotteneser.

Hardt angrepet av startitis som vanlig, noe av alt det påbegynte klarte jeg faktisk å få helt ferdig men de fleste prosjektene er fremdeles på pinnene. FireFEMåringen fikk flett ny genser og gul kjole, og jeg, jeg fikk et par votter. Jeg har et mål om å egostrikke minst 12 prosjekter i 2015, og nå har jeg endelig (ENDELIG!) fått kofte til meg selv på pinnene!

Strikkeplanen for mars blir å gjøre ferdig koften min, sånn at jeg kan sprade rundt i den på hytten i påsken. Dessuten skal jeg teststrikke kofte til hun lille (som strengt tatt ikke er så liten lenger), og så har jeg noen votteidéer som jeg har lyst til å prøve ut. Og så har jeg lovet femåringen en kofte til, dessuten har jeg minst fem kofter til meg selv på ønskelisten. Noen som kan gjette hvilken bok jeg har fått i hus? ;o)

12-2015-02-242

675 gram garn (Hifa Ask, Drops Lima og Blackhill Højlandsuld) forsvant ut av lageret i februar, mens 700 gram Pickles pure wool flyttet inn. Årstotalen viser dermed 675 gram i minus.

7 comments:

  1. Kjempeflott flettegenser til femåringen :)

    ReplyDelete
  2. Herlig, Bare fryd og glede. Det blir mye fint fremover her skjønner jeg.
    Hos meg blei det igjen en mnd med mengder av votter. Men ingen til meg.
    Denne mnd starter med 1/10 like luer til et ski lag ... Det skal bli noen votter og ferdig.
    en genser og begynnelse på en Marius... Sove?? Vel det blir i April tror jeg.
    Ha et flott uke.

    ReplyDelete
  3. Det var en god produksjon synes jeg og planene står jo i kø! Moro! Jeg likte også muffinsen med fotavtrykk!

    ReplyDelete
  4. Så mye fint du strikker! Jeg er veldig på feil siden på garn kjøp, *kremt*

    ReplyDelete
  5. Koselig oppsummering! Du lager jo så utrolig mye flott, inspirerer stadig:)

    ReplyDelete
  6. Så mange fine plagg du har strikka :)

    ReplyDelete
  7. Nå var det en stund siden jeg har vært inne her, så masse fint du har laget siden sisst. Flettejakka og sinnasau, liker alt jeg. Du er flink å velge fine farger også :) God påske til deg :)

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)