Sunday, March 15, 2015

Fletter overalt

Surrehue-Solveig etterlyste teststrikkere til en ny lueoppskrift og jeg meldte meg ivrig til tjeneste. Jeg hadde ganske nettopp strikket ferdig femåringen sin snoningsgenser (der jeg brukte flettene fra velkjente snoningstrøje, som du finner gratis oppskrift på her), og klarte selvfølgelig ikke å motstå fristelsen til å strikke lue med det samme flettemønsteret. Dessuten er luefasongen supersøt!

2-IMG_3140

Surreluen er kjapp og artig å strikke, og resultatet blir en skikkelig "pyntelue" ifølge min svært så godt fornøyde femåring. Jeg strikket i lysegrå Drops merino extra fine, og brukte ganske nøyaktig 70 gram. Luen har fått lufte seg i fantastisk vårvær på hytten – deilig, deilig!

7-2015-03-15

11 comments:

  1. Er så vanskelig å se detaljer når bildene er så små........!! ;-) Selv med sterke lesebriller ser jeg bare konturer av mønster og det lar seg ikke gjøre å blåse opp bildene desverre. Jeg gjør ofte det der jeg ikke ser.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syns du bildene er så små? I collagen, ja - men bildet øverst er vel ganske stort? Kunne selvsagt tatt detaljbilder også, men det gadd jeg ikke denne gangen. ;o)

      Delete
  2. Det er så fint med alpeluer til små jenter, enig med femåringen i at det er en pyntelue! Jeg ser godt nok, men må innrømme at jeg prøvde å klikke på bildene i collagen for å få sett dem bedre - det gjør jeg visst helt automatisk ;)

    ReplyDelete
  3. Kråkebolle-lue! I alle fall om den hadde vært rødrosa. Kjempefin, synes jeg :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe vi tenkte likt! Jeg fikk også kråkebolleassosiasjoner, og siden vi nå befant oss i fjæren hele helgen var jeg på leting etter kråkeboller for å bruke på bildene. ;D Liten suksess, dessverre - det vil si, fant kråkeboller men bare såpass dypt at jeg måtte badet og det ble liiiiitt i overkant. ;D

      Delete
  4. Fantastisk vakkert! Både genser, lue, modell og "kulisser"
    Jeg bare må strikke dette. Klikker videre inn på linker her.
    Ha en strålandes dag. Del gjerne dette på min link up onsdag og torsdag på bloggen :)

    ReplyDelete
  5. Det var en fantastisk lue, må sjekke opp det mønsteret… ha en fin uke!

    ReplyDelete
  6. For ei nydeleg hue. Fin farge og flott mønster.

    ReplyDelete
  7. Ja her ble det en fin fin frøken i vår været :) Får slike franskevibber av slike luer ;)

    ReplyDelete
  8. Så flotte fletter. Nydelig lue altså. Barna dine har jammen meg en flott ullgarderobe.

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)