Thursday, April 30, 2015

Aprilstrikk og maiplaner

For en måned siden erklærte jeg at april, dét skulle bli min måned. Her skulle det egostrikkes! Og joda, jeg har strikket til meg selv, jeg – to halve kofter er faktisk ferdige, men dessverre blir ikke to halve alltid en hel. I løpet av mai, DA skal minst én hel kofte vises fram. Trur eg.

Fem prosjekter ble helt ferdige denne måneden – eldstefrøken fikk solsikkekofte og matchende gul og kul lue, mens hun lille fikk påskekjole og to luer. Fremdeles vårinspirerte farger på pinnene, gult, grønt, grått og hvitt.

11-2015-03-305

I løpet av mai skal jeg teststrikke jakke til minstefrøken, jeg skal strikke ferdig en kofte eller to til meg selv – og så burde vel kanskje ettåringen få kjole til nasjonaldagen? Begge ungene er født i februar så i teorien burde kjolen jeg strikket til storesøsteren sin aller første 17.mai kunne brukes, men i praksis er det noget usikkert siden lillesøsteren er litt mindre enn det storesøsteren var på samme alder.

I løpet av april forsvant 460 gram ut av lageret (Holst supersoft, Malsen og mor shetland soft, Drops merino extra fine, Drops baby merino og latvisk ull) mens 850 gram (Drops merino extra fine og Drops Nepal) flyttet inn. Jeg var 55 gram i minus da april startet, nå er jeg 335 gram i pluss. Ups. Planen for mai får være å ikke nødvendigvis være totalavholds, men å i hvertfall prøve å ikke ramle helt utpå nå som Garnstudio har salg på alle ullgarnene sine. Det går nok strålende…

2 comments:

  1. Vakkert vakkert, en fryd for øyet faktisk!
    Del det gjerne på link party i bloggen min :)

    ReplyDelete
  2. Deilige kofte med gul blomster og gul lue ha du strikkt og så fantastisk ny på pinne...
    gleder meg å se... ha en riktig god ny uke. Hilsen fra Viola

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)