Wednesday, April 1, 2015

Marsstrikk og aprilplaner

Mars skulle bli den Store Koftemåneden, det erklærte jeg for fire uker siden – men jeg måtte til slutt ta til vettet og innse at den halvferdige Bøvertunkoften jeg hadde på pinnene kom til å bli mye større enn det jeg er. Opprekk og omstart, og forsøk nummer to har ikke fått nok strikketid til at det ble ny kofte på meg til påske. Minstefrøken, hun har fått ny kofte og til og med matchende gul lue, mens femåringen har fått vårgrønn kjole og fjong flettelue. Neste måned, da er det min tur. Trur eg.

Fargevalgene denne måneden var tydeligvis inspirert av våren – grønt og gult, ispedd litt grått.

3-Downloads38

Sånn bortsett fra å strikke på min egen kofte strikker jeg på enda en kofte til femåringen, og jeg burde vel kanskje klare å gjøre begge to ferdige i løpet av april, før koftesesongen er helt over. Noen vottepar står også på strikkelisten denne måneden.

Årstotalen viste 675 gram i minus etter februar, i mars brukte jeg bare 380 gram (Blackhill højlandsuld, Drops merino extra fine, tynn latvisk ull) mens en kilo tynn latvisk ull flyttet inn. Mars er over, og jeg er ynkelige 55 gram i minus i 2015. Et helt nøste, altså.

7 comments:

  1. Du lager så mye fint!!! Den grønne kjolen falt jeg pladask for, og adopterte ideen omgående. Så her blir det også grønn kjole!! <3 <3 Men det er selvsagt fint alt det andre du lager også, tro ikke noe annet!!! :-) Men jeg har et godt forslag til deg, du burde prøve rosa, det er en nydelig farge!! ;-)
    God Påske til deg og dine, håper dere får litt finere vær enn vi har her i Bergen nå!! :-) Hvor i Gulen er dere? Foreldrene mine er på Byrknesøy, nærmere bestemt Vikingneset. Og den naboen jeg pleier å passe pusen for, holder til på Sandøy. :-)

    ReplyDelete
  2. Den er så fint det strik du viser frem her på bloggen. Og dejlige modtager, der ser ud til at nyde dit strik.
    Garnlager hummmm dit mål lyder som mit, nok købe men der skal forsvinde noget fra lagret i år. Og du er jo godt på vej 55 g giver jo også noget til slut. Ca 13 nøgler minder på et år.

    ReplyDelete
  3. Bardzo ładne ! Pozdrawiam !

    ReplyDelete
  4. Så mye fin grønn og gul marsstrikk! Sauejakka var riktig så flott med de gule kantene :)

    ReplyDelete
  5. Så fine farger og stor produksjon. God påske og lykke til med kofta.

    ReplyDelete
  6. et nøste over er ikke ille, jeg er 14 nøster under ;) så bare å være godt fornøyd!

    ReplyDelete
  7. Veldig mye fint strikk hos deg! Påskehilsen fra Singapore1

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)