Wednesday, April 8, 2015

Oppheng

Noen oppskrifter blir favoritter, og strikkes igjen og igjen og igjen – og her hos oss er Bløde blade en sånn en, det siste året har jeg strikket ikke mindre enn fem stykker, eldstefrøken har fått fire kjoler og en vest. Bløde blade er designet av danske Lene Holme Samsøe, fins i heftet som heter Børnestrik på pinde 3.5-4, og jeg har gjort samme endring på alle variantene jeg har strikket: jeg bruker tynntynn ull (siden vi foretrekker kjempetynne, lette og ikke for varme ullkjoler, de skal jo brukes innendørs), litt tynnere pinner enn i oppskriften og får tilsvarende "feil" strikkefasthet, så jeg trikser litt med størrelser og masketall. 

Noe sier meg at det blir enda flere av denne, for burde det ikke vært en rød i stabelen…?

bilde 2 (42)

Jeg har strikket mye med regnbuefarger de siste årene – og regnbueopphenget er der nok fremdeles. Et aldri så lite oppheng på prikker har jeg nok også, og jeg har delt oppskrift på prikkelue her på bloggen, den finner du her.

Det nyeste opphenget? Grått og gult, helst sammen! Minstefrøken fikk nettopp grågul villsaujakke, på pinnene nå har jeg jakke til storesøsteren i de samme fargene. Gult er skikkelig kult, men siden jeg ser fryktelig fryktelig syk ut i gult selv så prakker jeg gult på ungene, de er jo like fine uansett hvilke farger de bruker. ;o) (Ikke at femåringen protesterer, gult har alltid vært favorittfargen hennes.)

bilde 1 (51)

Hva er dine strikkeoppheng?

10 comments:

  1. så utrolig fin blogpost. Del den gjerne i mitt link party på bloggen min. Jeg har tilgode å strikke denne enda, men heftet har jeg kjøpt og bladd i mange ganger. Ha en flott dag.

    ReplyDelete
  2. Rillestrikket jakke med rundfelling fra Nøstebarn!!! Har blitt noen av den de siste årene og har hvertfall fire på pinnene av den nå...........!! :-) <3

    ReplyDelete
  3. Må si jeg er imponert over alt det fine du strikker! Lekkert, delikat! Strikk gjerne en rød kjole. Storesøster vil sikkert ha den. Jeg har brukt oppskriftene dine og liker dem kjempegodt. Det ble noen lekre prikke-luer under diverse juletrær sist jul. Takk for at du deler. Jeg har også strikka nisse-lua di flere ganger.

    Klem fra Ingunn

    ReplyDelete
  4. Jeg har hatt mye grått og gult selv også, herlig kombinasjon! Og ja, det mangler definitivt en rød en i stabelen! Bare sier det jeg.... :)

    ReplyDelete
  5. Gu så glad jeg ble av dette innlegget, så masse fint. Så herlige farger også - gult er kult :)

    ReplyDelete
  6. Åh, her var det mye flott!! Så flink du er :)

    ReplyDelete
  7. Gult er kult, og Bella er vakker i alle tenkelige farger! Artig å strikke er den også, synes jeg.
    Ha en fin dag!

    ReplyDelete
  8. Børnestrik på pinde 3.5-4 er en av favorittene mine når jeg skal strikke til barna. Treåringen har også en Bløde blader.

    ReplyDelete
  9. Så mye fint og fine farger! Har fått et lite oppheng i Ret nem ranglan fra Børnestrikk p nr 3,5-4. Har strikket den to ganger, skal straks igang med en 3. Og alle til samme lillebror..ser den for meg i alle slags garn, farger, strukturer m.m. Og sokker... En evig runddans, ønsker alltid å starte opp med ett til par!

    ReplyDelete
  10. Jeg er kjempefan av de grå og gule klærne du strikker! De blir utrolig glade og fine :)

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)