Sunday, April 5, 2015

Påskegul Bella

Minstefrøken har blitt påskefin, i ny gul kjole. Søt liten påskekylling (selv om hun var noget skeptisk innstilt til hele fotoseansen, i hvertfall før hun fikk rosiner, aka bestikkelser)!

1-IMG_3209-003

Jeg vil tro de fleste kjenner igjen oppskriften, men for ordens skyld: jeg har strikket nok en Bella, som i miniutgave (opp til to år) fins i heftet som heter Babystrik på pinde 3. Oppskriften fins til større barn også, i heftet som heter Børnestrik på pinde 3.5-4. Designer er Lene Holme Samsøe.

5-bilde 1 (50)

Jeg har strikket Bella i samme garn og farge før, jeg – eldstefrøken fikk gul Bellagenser i fjor vår. Bella kler mange farger, men nå er det vår og påske og jeg hadde et par nøster solgul Holst supersoft liggende, så gult ble det. Solgul kjole på ettåringen, grønn på femåringen – vår i stuen! (Femåringen sin vårgrønne kjole kan du lese mer om og se flere bilder av her.)

1-bilde 2 (41)-002

Vi ønsker deg en fin påske!

1-Kollasjer15-002

9 comments:

  1. Herlige vårfarger! Heldige jenter som får så mye deilig strikkeklær.

    ReplyDelete
  2. For en skjønn Bella. Elsker gulfargen. Så pene barn du har også. Herlige bilder.

    ReplyDelete
  3. Gul bella er kjempe fint! Veldig kjekt mønster å strikke! God påske!

    ReplyDelete
  4. Nydelige jenter i fine strikka-kjoler! Er så enig. Klart hun må ha litt betalt for å stille som modell!
    Fortsatt god påske!

    Klem

    ReplyDelete
  5. Herreminhatt så fine! Kommer man ikke i vårstemning av disse kjolene og fine jentene, så vet ikke jeg...

    ReplyDelete
  6. Åh, dette var påskestemningen sin, ja! Herlige bilder! Elsker gulfargen. God påske :)

    ReplyDelete
  7. Kjempefin Bella! Den er nydelig i gul♡
    Og for noen herlige bilder av jentene dine, i de fineste vårfarger:)
    Nyt siste rest av påsken:)

    ReplyDelete
  8. Se der var din gule versjon også :) Kjempe søte jenter du har :)

    ReplyDelete
  9. Søde og fine påske/forårs klæde piger. Det er en rigtig sød model både som vest og kjole. Hvem der dig bare havde en pige. Men mine to drenge vil takke nej også selvom den er fin. 😀 god forsat påske til dig

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)