Saturday, May 16, 2015

Et eple om dagen

Femåringen fikk eplelue i fjor, men luen forsvant etter et par dagers bruk. Stor sorg i heimen, og hver eneste gang jeg spør ungen om det er noe hun "trenger" av strikk så er svaret "eplelue! Og regnbuekjole!". På tide, da, at mammaen produserte nytt. Epleluen ble først av pinnene, og jammen er det ikke en regnbuekjole på gang, også.

1-eplelue

Luen er nokså lik den jeg strikket forrige gang, men versjon 2.0 er litegranne tjukkere (Drops merino extra fine i stedet for Drops baby merino) og pittelitt større. Beholdningen av brunt garn har ikke økt siden sist, så denne stilken er også strikket i det eneste brune garnet jeg fant i lageret: Bugga fra nå nedlagte Cephalopod yarns. Eplestilk av fancy, håndfarget merino og kasjmir! Bladet er strikket av Cascade 220. Til sammen brukte jeg ca 70 gram garn.

3-IMG_3301

Jeg har ikke brukt oppskrift denne gangen heller, bortsett fra mine egne skriblerier etter eplelue nummer en. Forrige gang jeg strikket eplelue fablet jeg om å skrive ned oppskrift, kanskje jeg skal gjøre alvor av det denne gangen?

4-2015-05-14

Femåringen syns fremdeles epleluen er "dødskul", denne gangen satser jeg på at ingen går på epleslang og at ungen får beholde luen sin mer enn et par dager.

8 comments:

  1. Eplelue ER dødskult! Femåringen har rett.

    ReplyDelete
  2. Veldig stilig og fargerikt!!! Klok datter!!

    ReplyDelete
  3. Jeg er så enig med femåringen!!:) så jeg sier jatakk til oppskrift!;)

    ReplyDelete
  4. Kjempefin lue !
    Ville blitt glad for oppskriften. ;)
    Flott farge !

    ReplyDelete
  5. Herlig eple lue, skjønner godt at hun ville ha en ny.
    Og jeg venter på oppskrift :)

    ReplyDelete
  6. Eple-lue er tingen, ingen tvil om det!

    God 17. mai til liten og stor fra Ingunn

    PS. Her blir det visst lue-vær. Ikke særlig varmt om dagen.

    ReplyDelete
  7. Herlig eplelue! Ha en fin 17. mail feiring hos dere!

    ReplyDelete
  8. Kjempefin eplelue:)
    Skjønner godt at frøkna ville ha en ny.

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)