Wednesday, June 17, 2015

Bursdagskofte

For en gangs skyld klarte jeg å levere en helt fiks ferdig bursdagsgave – bursdager og julaftener har nemlig en lei tendens til å dukke opp altfor brått, mens gavene fremdeles sitter godt fast i strikkepinnene.

1-bilde 1 (58)

Men i år! Jeg planla i god tid, minst en måned i forveien, og begynte å strikke sånn omtrent to uker før den store dagen. Bedagelig tempo i starten, tilløp til sprengstrikking på slutten – helt som det pleier å være, altså. Men denne gangen rakk jeg faktisk å bli ferdig i god tid før selve bursdagen, jakken var ferdigklippet og trådfestet nesten et helt døgn før vi skulle i bursdagsbesøk, så den var vasket og til og med TØRR da den ble pakket inn.

Bare en ting manglet: jakken hadde ikke fått knapper. Bursdags"barnet" (på noenogfemti) fikk fire typer knapper å velge blant og litegranne hjelp til å velge riktig. Hvilke tror du det ble? Enkle treknapper (i to fargevarianter), lilla perlemorsknapper eller standard kofteknapper?

1-bilde 3 (41)

Detaljer om koften, bilder og fasiten på Det Store Knappevalget kommer snart.

Gratulerer med dagen, mamma!

14 comments:

  1. Etter størrelsen på koften å dømme vil jeg tro det ble de lilla knappene.

    ReplyDelete
  2. Hm! Må lese hele blogginnlegget. Jeg tror fremdeles at mamma valgte de lilla perlemorsknappene :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe! Jeg presiserte litt i teksten - bursdags"barnet" ble noenogfemti :D

      Delete
  3. Gleder meg til å lese mer om denne koften for den var bare helt nydelig. Du er så flink med farger altså. Jeg holder en "knapp" på at valget falt på de lilla jeg. :)

    ReplyDelete
  4. Hvilke knapper det ble, aner jeg ikke, men kofta er aldeles nydelig med de fine fargene. Tipper denne blir mammas favoritt.

    Lykke til med neste bursdagsgave! Synes du er utrolig kjapp med pinnene.

    Klem fra Ingunn

    ReplyDelete
  5. Jeg vil ikke begi meg på gjetting, men kofta er veldig (veldig) fin! Heldige bursdagsbarnet!

    ReplyDelete
  6. Lilla knapper :) Hvilket garn har du brukt?

    ReplyDelete
  7. Nydelige farger på kofta di. Kan tenke meg at hun ble glad som fikk denne. Jeg synes kofteknapper er fine.
    Klem

    ReplyDelete
  8. Nydelig kofte, digger fargekombinasjonen!!

    ReplyDelete
  9. Heldige mamma - så fin kofte!! Håper hun valgte de lilla knappene - de ville blitt flotte i koften :-)

    ReplyDelete
  10. Gratulere mama di - du er så snill - deilige kofte har du strikkt.
    Standard kofteknapper er mitt tips, I alle fall er det en riktig god ide ... fritt valg :-)))
    Hilsen til deg . Ha en god kveld. Viola

    ReplyDelete
  11. Heldige mamma som fekk så nydeleg kofte :)

    ReplyDelete
  12. En dag er en dag, godt beregnet (eller god panikk strikking ;) ) Nydelig fin ble den iallefall :)

    ReplyDelete
  13. Så helg mamma'n din er! Nydelig jakke♡ Jeg tror hun valgte de tradisjonelle kofteknappene...;-)

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)