Sunday, June 28, 2015

Lilla blomman

Jeg fikk et akutt behov for å strikke noe lite og kjapt, og for en gangs skyld ble resultatet ikke en lue. Jeg rotet rundt i garnlageret og fant fram diverse lilla tynt totrådsgarn, pluss grått. Startet øverst, og durte i vei uten oppskrift men med en vag plan om å lage en vest/tunika/topp til ettåringen.

Og vest ble det!

1-IMG_3566-001

Jeg har brukt Nøstebarn sin totrådsmerino til bunnfarge, og til blomstene har jeg brukt Shetland soft fra Malsen og mor (i to varianter), Blackhill højlandsuld fra Garnudsalg.dk, og Holst supersoft fra danske Holst garn. Alle de fire garntypene er rimelig like og det er null problem å bruke dem om hverandre som her. Til sammen brukte jeg 55 gram garn.

5-2015-06-23

Vesten fikk en liten splitt øverst, med en lilla perlemorsknapp. Vesten endte på størrelse ca 1.5-2 år, tipper jeg – min frøken på 16 måneder har fremdeles greit med plass.

7-Downloads43

Men nå, nå satser vi på at ullvestene kan pakkes vekk for et par måneder. Sommervarme, takk!

5 comments:

  1. Fin vest! Liker så godt det du strikker, er SÅ glad i fargekombinasjonene du bruker :) Håper at sommeren dukker opp til dere etter hvert!

    ReplyDelete
  2. Hm... Enn å kunne dure i vei uten oppskrift og få et så kjempefint sluttprodukt, da! :)

    ReplyDelete
  3. Nydelig vest på en skjønn liten modell :)

    ReplyDelete
  4. Veldig fin vest til den lille frøkna! :-)

    ReplyDelete
  5. Søt, liten vest til den skjønne prinsessa! Liker fargene godt, og tipper de tåler en flekk eller to før vesten må vaskes. Tenker litt i de baner etter å ha passa en ett-åring flere måneder.

    God sommer, uten ull-vest!

    Klem

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)