Monday, June 1, 2015

Maistrikk og juniplaner

Man skulle kanskje tro at jeg ikke strikket særlig mye i mai, for det har vært litt magert her på bloggen – men jeg har strikket, jeg, bildeknipsing og blogging har det vært verre med. Sinnasaujakken min er faktisk ferdig! Endelig! Og med "sommerværet" vi har hatt her i Bergen har den allerede fått ikke så rent lite brukstid – kanskje den til og med dukker opp på bloggen snart? En liten sneak peek kan dere få, i collagen under.

Sånn bortsett fra en stk ferdig Sinnasau ble det barnestrikk som dominerte, som vanlig: eplelue, bursdagsgavelue, 17.mai-skauthårbånd og stripete regnbuekjole ble fasiten denne måneden. På pinnene har jeg teststrikkjakke til ettåringen og kofte til meg selv, og så pønsker jeg på flere kofter, gensre, et par kjoler til femåringen og kanskje en tunika eller to?



Og garnlageret? Jeg regner med at de fleste fikk med seg at Garnstudio hadde salg på en haug med ullgarn hele mai?

Jeg sto i mot, lenge, helt til to dager før salgsslutt, da tok jeg til fornuft og fylte opp luegarnlagrene. Godt og grundig. (For når man handler hos Strikkenett må man kjøpe for minst en tusenlapp, ikke sant, sånn at man får gratis porto? Klart man må.) Og så, på salgets siste dag, kom jeg på at jeg trengte en (1) strikkepinne. Og man kan ikke sende avgårde en bestilling på en eneste strikkepinne, kan man vel? De harde fakta: to bestillinger, til sammen 2550 gram inn. (Og noen strikkepinner, da.)

I mai strikket jeg opp til sammen 375 gram (Drops merino extra fine, Drops babymerino, latvisk ull og estisk regnbueull), Sinnasauen må vente til neste regnskap siden den ikke er blogget enda. Var 355 gram i pluss ved starten av mai, dermed er garnlagerstatus 2530 gram i pluss. Målet for året var to nøster ut = max ett nøste inn, jeg ligger, som vanlig, glimrende an.


1 comment:

  1. Velkommen til totalt feil side av garnstatusen ;)

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)