Monday, July 13, 2015

Flere fletter

Femåringen har to fletteluer fra før, en lekker lysegrå og en kul gul, og de har vært soleklare favoritter i luebunken denne vinteren og våren (og forsåvidt store deler av sommeren, kan ikke akkurat skryte av overveldende sommertemperaturer her på Vestlandet i år). Luen har god passform, og dessuten er den fin!

1-IMG_3641

Oppskriften er laget av Surrehue-Solveig, og den kan kjøpes her. Jeg har, som vanlig, strikket lue i Drops merino extra fine, og jeg bruker rundt halvannet nøste (70 gram) til en flettelue. Femåringen har ønsket seg både en rød og en lilla, så noe sier meg at dette ikke var siste gang jeg strikket denne oppskriften.

Og hadde Garnstudio produsert merino extra fine i en fin grønnfarge, så hadde jeg nok blitt helt nødt til å strikke en grønn utgave også – tips om lignende, supermyke og kløfrie ullgarn i klargrønt/skoggrønt/flaskegrønt mottas med stor takk fra både femåringen og meg!

2-Kollasjer17-001

5 comments:

  1. Det ble rett og slett en nydelig lue. Lekker Marius med grått og gult.
    klem

    ReplyDelete
  2. Pickles har mange grønntoner, ingen direkte flaskegrønn akkurat nå... og deres merino er mer lik baby merinoen til drops.
    Men i hvert fall, abuelita 4ply er fantastisk mykt og kløfritt, deilig og strikke med også. Jevnt og fint, og nupper nesten ikke:) Det er vel mer 22 - 17 m per 10 cm, pinne 3,5-5 tror jeg... Ihverfall det jeg bruker på det garnet:)

    Nydelige luer! Starte opp lueproduksjonen her også nå:)

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)