Wednesday, July 1, 2015

Junistrikk og juliplaner

Bare fire prosjekter ble fullført i juni (og Sinnasaujakken min ble strengt tatt ferdig allerede i slutten av mai), men det ble strikket noen kilometer garn. To kofter (en til meg og en til mamma), en barnejakke og en topp (begge til ettåringen) – dette må være den første måneden i bloggens historie der jeg IKKE har strikket noe som helst til femåringen. Stakkars barn, hun kommer jo til å fryse i vinter!

1-Downloads44

Grått var tydeligvis førstevalget denne måneden (også), og juni ble visst den store Måneden for Plagg til Overkroppen. Juli ser ut til å bli femåringens måned, jeg har blant annet to gensre og en jakke til henne på pinnene. Må jo gjøre opp for at hun ikke fikk noen nye ullplagg i hele juni.

Jeg kan melde om at jeg ikke kjøpte et eneste gram garn i juni (eller, joda, det gjorde jeg, men det er ikke kommet i hus enda så dermed går det inn i regnskapet for juli), men jeg har fått 300 gram (3 nøster Pickles pure wool) i erstatning/trøstepremie fra Pickles på grunn av feil innfarging i et nøste Pickles pure wool. Jeg har en Priktrøje på pinnene, og etter å ha strikket størsteparten av bolen innså jeg at fargen i deler av nøstet var fryktelig spraglete. Kjedelig å rekke opp, men bra kundeservice fra Pickles som umiddelbart sendte tre nye nøster.

Ut av lageret forsvant 925 gram (Kauni, Pickles pure wool, Rauma finull, Holst supersoft, Nøstebarn totråds, Malsen og mor shetland soft, Blackhill højlandsuld og diverse latvisk og estisk ull). Selv med 625 gram i minus denne måneden viser årstotalen 1885 gram i pluss. Ser ikke ut for at lageret blir tomt med det aller første, gitt.

Og sånn til slutt må jeg vise dere den fine grønnspetten som bor like ved hytten vår! God sommer til deg.

1-IMG_3517

3 comments:

  1. Fine plagg og fine fargar. Gler meg til å sjå priktrøja! God sommar!

    ReplyDelete
  2. Sinnasau-jakken ble knallfin! Fine farger, og jeg er mest svak for den grønne.

    God sommer til deg og dine!

    Klem fra Ingunn

    ReplyDelete
  3. Så mye fint! Men det er det jo alltid i bloggen din :)

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)