Wednesday, August 19, 2015

Atter en Aestlight

Jeg har strikket en hel liten haug Aestlightsjal tidligere, men har bare beholdt to stykker selv  – og et nesten svart sjal, det hadde jeg ikke fra før. Noen hesper Uncommon thread super sock i en mørk gråsvart farge ble med hjem fra Loop i London for et par år siden, og nå var det på tide at garnet fikk komme på pinnene.

1-bilde 1 (70)

Oppskriften er altså Aestlight, som kan kjøpes på Ravelry. Hvis noen skulle være i tvil: jeg syns det er et artig sjal å strikke, og dessuten blir det fint! Passer godt til sånne som meg som liker å surre sjalet rundt halsen som et skjerf i stedet for å dandere det pent over skuldrene. 

1-bilde 2 (60)

Jeg liker måten Aestlight er konstruert på: man strikker først rillestrikktriangelet midt i sjalet (enkelt og kjapt gjort), så plukker man opp masker langs sidene og strikker hullmønsteret (fremdeles enkelt, og det går forholdsvis raskt unna), før man strikker taggene helt til slutt (ikke vanskelig, men fryktelig langtekkelig).

4-2015-08-14

Jeg brukte litt over en hespe, sjalet veier ganske nøyaktig 125 gram.

Utebildene ble tatt i lett regn, mens jeg var under konstant kleggeangrep. Alt man gjør…

5 comments:

  1. Det var et lekkert sjal. Fin farge også. Helt utrolig at det går så lite garn, men lette varme ullplagg er jo så herlig å bruke!
    Ha det fint!

    ReplyDelete
  2. Wow, så lekkert det var :)

    ReplyDelete
  3. Lekkert sjal! Og sort er så anvendelig. Passer alltid:)

    ReplyDelete
  4. Nydelig sjal og flotte bilder, heltemodig innsats! Klegg er noe av det verste jeg vet, ble bitt av en diger en på to cm da jeg var på blåbærtur for en stund siden ...

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)