Monday, August 17, 2015

Vepsesommer

Femåringen syns det er knall med morsomme votter, og mammaen syns det er artig å strikke votter som ikke alle andre har make til. Både strikkemammaen og avkommet er over gjennomsnittet interessert i dyr og natur og sånt, så dyrevotter er ekstra stas. Frøkenen har hatt pinnsvinvotter (som bare overlevde én barnehagedag før de var sporløst forsvunnet), og marihønevottene ligger klare og venter på vinteren. Nå har marihønene fått selskap av et par veps!

1-bilde 1 (69)

Vottene er strikket etter standardoppskriften min (som så vidt jeg vet ikke fins andre steder enn i hodet mitt), med tommelkile og god passform. Jeg strikket striper i gråsvart og gult, broderte på øyne og laget små antenner. (Strengt tatt burde en veps hatt lange, trådformede og mangeleddete antenner, men to lange dingleantenner ytterst på vottene ble vurdert som lite brukervennlig.)

1-IMG_4029

Vepsevottene er strikket av gråsvart Holst supersoft og gul Blackhill højlandsuld. Til sammen forsvant 40 gram ut av lageret.

1-IMG_4026

Om den ene votten skulle finne på å fly avgårde kan man alltids mixe og matche med det andre insektsvotteparet.

1-IMG_4024

4 comments:

  1. Jeg har også vottedilla og disse var superkule :o)
    Du får stryke på navnelapper i votten slik at ingen faller for fristelsen og beholder de ;o)

    ReplyDelete
  2. Ikke skjønner jeg hvordan lignende votter bare forsvinner fra barnehagen. Får håpe det er en annen løsning på mysteriet enn den jeg først tenker på.
    Morsomme votter å møte høsten og vinteren med!
    I mellomtida får vi glede oss over herlige soldager og varme....

    God tirsdag fra Ingunn

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)