Monday, September 21, 2015

Enda flere prikker

Jeg ryddet litt i garnlageret og fant fram to hesper fin grålilla Hifa Ask, som jeg rasket med meg en gang jeg var innom fabrikkutsalget i Hillesvågen. Hespene begynte å nærme seg vellagret, de ble kjøpt da femåringen var liten og fersk, og jeg har en vag erindring av å ha hatt en plan. Hva den planen var er nokså uvisst, men den ble tydeligvis ikke noe av.

1-IMG_4236

Priktrøje nummer en var ganske nettopp ferdigstrikket, og siden jeg var så godt i gang med prikkestrikk fortsatte jeg liksågodt litt til. Dette ble en litt tjukkere og varmere og enda litt mer ullete variant av Priktrøjen, med Hifa Ask og Rauma finull. To hesper Ask holdt akkurat, hadde jeg hatt mer garn igjen hadde jakken blitt enda en centimeter eller tre lenger. Til sammen brukte jeg 270 gram garn, to hundre gram grålilla Hifa Ask, pluss naturhvit og mørk lilla Rauma finull.

2-2015-09-203

Jeg gjorde de samme endringene som på Priktrøje nummer en, jeg strikket rundt og klippet opp, og så la jeg til en del på lengden både i bol og ermer. Jeg trodde egentlig femåringen var greit dekket på genser- og jakkefronten, men mens ulltøyet lå i skapet i sommer så krympet det visst noe voldsomt, det meste er i hvertfall for kort i ermene. Merkelige greier. Kan se ut som om det blir en del barnehagestrikk framover, altså.

6 comments:

  1. Så herlig farge😀. Og prikketrøya er som alltid lekker☺️

    ReplyDelete
  2. Den jakka er så fin, har lagt min elsk på den. Men det mønsteret er liksom så rotete å følge og så kan jeg ikke klippe i plagg. Så jeg får nyte din nydelige variant - syns forresten den grå var flott også :) Heldig snuppe i ull. Jenta er nydelig også :)

    ReplyDelete
  3. Lekker trøye! Har to nøster ask i lilla som begynner å gå ut på dato så takk for inspirasjon (og påmindelse om nøstene) :)

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)