Sunday, September 20, 2015

Full match!

Femåringen har fått ny kul og gul jakke, og selvsagt trengte hun en lue som passet til!

1-bilde 2 (64)

Jeg hadde et nøste eggeplommegul Arwetta classic liggende, og femåringen syns garnet er mykt og kløfritt nok til at det kan passere som luegarn. Fargen passet aldeles finfint til jakken, men jeg tenkte at helgul lue pluss veldigveldig gul jakke ville gi en forholdsvis komplett påskekyllinglook og det var ikke helt dét vi var ute etter denne gangen, så jeg valgte en mer nøytral variant med mørkegrått og lysegrått pluss en liten gul kontrast.

6-Kollasjer19

Glad jente på fjelltur med jakke i Den Aller Fineste Fargen (og luen måtte på kun for bildets skyld, ikke luevær her helt enda, heldigvis). Ikke alltid lett å finne gode ytterjakker som ikke er enten veldig råååsa eller kjedelige og mørkeblå, så vi ble rimelig fornøyde når jakken i femåringens yndlingsfarge dukket opp. (Den gjennomsnittlige bloggleser har muligens fått med seg at Polarn o Pyret er nokså heftig inne med sponsing av ørten mammablogger, så sånn for ordens skyld kan jeg nevne at vår PoP-jakke er fullstendig usponset. Markedet for strikkebloggsponsing er visst ikke like hett. Merkelig nok, spør du meg. ;o)

4-2015-09-201

Luen er strikket uten oppskrift, jeg strikket smale striper og avsluttet med en liten dært på toppen, en i-cord-hale med knute på. Til sammen brukte jeg under et nøste Arwetta classic. Godt fornøyd, både mottageren og jeg syns luen ble riktig så bra.

1-stripelue

6 comments:

  1. Fin lue! Fint også at gultelskeren fikk seg gul jakke.
    Denne strikkeren ville ikke vært særlig begeistret, og synes at diverse mørkeblå farger er mye penere. Jeg er nok ikke helt ferdig med den blå perioden helt ennå, og har litt forskjellig blått garn på vei i posten :-D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi! Men blå (og råååååsa!) barneklær er det så fryktelig mye av - så vi er litt lei ;D Det er så altfor ofte at det ikke-rosa alternativet er blått... (Men jeg driver faktisk og funderer på en BLÅ strikkejakke til hun her, så... ;o)

      Delete
    2. Det er klart - jeg trenger ikke bry meg om rosa. Jeg kan avsløre at jeg snart er ferdig med en Featherweight cardigan i wollmeise lace i farge "My blue old jeans". Skal bare strikke ferdig kanten. Den blir vel ferdig til ullsesongen starter. :-)

      Delete
  2. Kjempefin lue og jakke på fin jente :)
    Jeg syns det er fint at ikke strikkebloggene er gjennomsponsa på samme måte, det blir litt for gjennomsiktig og tullete når "alle" legger ut det samme innlegget. Takk for fin blogg, med masse inspirerende barnehagestrikk :)

    ReplyDelete
  3. Klart man må ha lue som passer til den nye jakken! :) Syns det ble stilig med lue med en gul stripe, jeg! Helgul lue hadde nok blitt litt kyllingaktig, ja ;)

    ReplyDelete
  4. Så flott lue på den skjønne jenta di, gult er kult!

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)