Wednesday, September 30, 2015

Løvfall

Instagram er en fin kilde til strikkeinspirasjon, det dukker stadig opp bilder av fristende oppskrifter og fargekombinasjoner og deilig garn, og både strikkelisten og shoppelisten får stadig påfyll. Da det ble søkt etter teststrikkere til denne toppen rakk jeg hånden i været og meldte meg frivillig, for bladmønster er jo aldri feil og femåringen "trenger" alltid en ny topp eller tre.

1-IMG_4084

Oppskriften er lett å følge, med søte små puffermer (som nok hadde fungert enda bedre i et mykere, litt slappere garn enn Pickles pure wool, som jeg strikket med) og bladmønster i fronten. Jeg strikket størrelse 6 år med ekstra lengde til min lange femåring, og brukte litt over et nøste Pickles pure wool, ganske nøyaktig 120 gram. Og nei, selv om Pickles pure wool blir mykere i vask blir det ikke så mykt at femåringen vil bruke det rett mot huden, sånn egentlig – men hun lot seg bestikke for bildenes skyld. Toppen blir brukt som vest med ulltrøye under. Mulig jeg må strikke en til, i noe superdupermykt noe?

2-2015-09-06

Oppskriften heter Løvfalltopp, og den kan kjøpes på Ravelry, her.

5 comments:

  1. Så deilige bilder - gleder meg å se - ha tusen takk. Fantastisk var topp... søt jente... jeg elsker landskapet.
    Hilsen til deg. Viola

    ReplyDelete
  2. Veldig søt😀. Og flotte bilder!

    ReplyDelete
  3. Nydelig! Synes puffermene så veldig fine ut i dette garnet, jeg, uten at jeg kan si å ha sett originalen.

    ReplyDelete
  4. Det er så smakfullt alt du lager til den skjønne jenta di! Bildene dine gjør det enda mer fristende å begynne på maken topp. Alltid kjekt å se innleggene dine!

    God tirsdag fra Ingunn

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)