Monday, October 12, 2015

Flettefrøken

Femåringen har sansen for Goldilocks-toppen jeg strikket i sommer, og ville gjerne ha en til. Ullskuffene begynner å fylles opp, men flere vester og kjoler til barnehagebruk trenger man vel alltids?

1-IMG_4394

Oppskriften (som du kan kjøpe på Ravelry, her) er umåtelig detaljert og omstendelig skrevet, og det fristet egentlig ikke så voldsomt å gå i gang med en til. Oppskriften er på intet mindre enn elleve sider, og absolutt ingenting overlates til tilfeldighetene, men om du gjør som designeren befaler blir resultatet skikkelig bra, altså. Mange fine små detaljer og lure løsninger. (Og nå lurer jeg på om ikke en av jentene trenger en Goldilocks-kjole også. Mulig det, mulig det.)

6-2015-10-102

Jeg gjorde en del av de samme endringene som forrige gang, jeg ville fremdeles ha topp og ikke kjole, og denne gangen strikket jeg en smalere variant. Jeg valgte samme garn som til forrige utgave av Goldilocks, Drops baby merino, og brukte ganske nøyaktig tre nøster. Mykt og deilig, og strukturmønsteret kommer tydelig fram – minuset er at garnet både nupper og siger en del. Men mykt er det. Og så syns jeg fargen var fin!

2-2015-10-103

4 comments:

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)