Monday, October 5, 2015

Ikke akkurat kamuflasje

Frøkenen på fem fikk ny, gul jakke – og da baller det fort på seg for strikkemammaen. Først fikk  femåringen gråstripete lue med et lite innslag av gult (den kan du se her), men jeg hadde mer gult garn, jeg. Mer grått også. Klart barnet trengte enda en lue som matcher jakken?

2-IMG_4363

Prikker denne gangen, jeg brukte min egen prikkelueoppskrift – den har jeg delt med dere, så hvis du også vil strikke prikkelue finner du oppskriften her. Jeg brukte gul og mørkegrå Arwetta classic, til sammen forsvant omtrent et nøste ut av garnlageret og over i lueskuffen.

1-IMG_4369

Med knallgule prikker på luen og minst like gul jakke er det liten fare for at barnet går i ett med terrenget.

3-IMG_4370

"Se, mamma – bladet ligner på et hjerte!"

3 comments:

  1. Jakken kom jo først til sin rett med den fine prikkelua til! Denne jenta må det da være ekstra morsomt å strikke til, fotogen som hun er! Nå er hun kledd for høstdagene som kommer.Jeg har brukt lueoppskrifta di med stort hell, skikkelig fin i alle farger.

    ReplyDelete
  2. Kjempefin lue og jakke! Prikkelue står på strikkelisten min også :)

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)